Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,083,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی مکانیک " با موضوع " تأثیر مدل اصطکاکی روی فرایند فورجینگ پرره های توربین Ti- 6Al-4V با درنظر گرفتن اثر سرعت لغزش " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
تأثیر مدل اصطکاکی روی فرایند فورجینگ پرره های توربین Ti- 6Al-4V با درنظر گرفتن اثر سرعت لغزش
نویسنده/ناشر/نام مجله :
The International Journal of Advanced Manufacturing Technology
سال انتشار
2016
کد محصول
1012868
تعداد صفحات انگليسی
10
تعداد صفحات فارسی
19
قیمت بر حسب ریال
1,083,500
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
5 مگا بایت
تصویر پیش فرض



 چکیده

علت اصلی انجام این کار این بوده است که یکی از پارامترهای مهم ، یعنی سرعت لغزش در فصل مشترک قالب- قطعه کار در آنالیزهای عددی فرایند فورجینگ تیغه ها نادیده گرفته شده و منجر به کاهش دقت پیش بینی و کاربردهای محدود مدل اصطکاکی می­ شود. توصیف ایده آلی از شرایط مرزی اصطکاک، اهمیت کاربردی استفاده از نتایج شبیه سازی شده را نشان می­ دهد. در این مقاله، یک مدل اصطکاک پیشرفته با نام IFUM با در نظر گرفتن اثر سرعت لغزش در شبیه سازی فورجینگ تیغه های توربین Ti- 6Al-4V معرفی شد، و اثر آن روی جریان فلز و نیروی فورجینگ تخمین زده شده و با دو مدل قدیمی مقایسه گردید. نتایج نشان می­دهد که مدل اصطکاک مؤسسه شکل دهی فلزات و ماشین های شکل دهی فلزات (IFUM) تطابق بهتری با نتایج حاصل از مدل های قدیمی دارد، که در آن توزیع سرعت جریان فلز و نیروی فورجینگ که با سرعت لغزشی مشخص می شود، به ترتیب نامتعادل و کوچک است. این پژوهش دقت نتایج شبیه سازی را بهبود می بخشد و به عنوان اساسی برای طراحی و بهینه سازی نیروی فورجینگ تیغه ها به کار می رود.

-1مقدمه

تیغه های توربین یکی از مهم ترین اجزای مکانیکی است که به طور گسترده ای در موتورهای هواپیما به کار می رود، لذا نقش مهمی در تبدیل انرژی ایفا می کند [1]. فورجینگ تیغه ها عملی پیچیده ست که به خاطر پیچیدگی شکل آن همراه با تغییر شکل پلاستیک ناپایدار و زیادی می باشد. تحقیق حاضر نشان می دهد که روش آنالیز عددی، ابزاری ضروری است که برای طراحی و بهینه سازی فرایند فورجینگ تیغه های توربین استفاده می شود [2-4]. مشخص است که اصطکاک و فرمول سازی آن در شبیه سازی های عددی، بر دقت پیش بینی تغییر شکل ماده، بار شکل دهی، پرداخت سطحی اجزا، و سایش قالب اثر می گذارد [5]…

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی مکانیک در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی مکانیک در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Blade forging
Friction model
Sliding velocity
Forces

ثبت سفارش جدید