Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,265,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مديريت " با موضوع " ظرفیت جذب نسبی و یادگیری میان سازمانی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
ظرفیت جذب نسبی و یادگیری میان سازمانی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Strategic management journal
سال انتشار
1998
کد محصول
1012888
تعداد صفحات انگليسی
50
تعداد صفحات فارسی
30
قیمت بر حسب ریال
1,265,000
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
621 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



 چکیده

بسیاری از تحقیقات پیشین درباره یادگیری میان سازمانی بر نقش ظرفیت جذب، توانایی شرکت در کسب ارزش، تحلیل و بهره گیری از دانش بیرونی جدید تمرکز کرده اند. هرچند، این تعریف ساختاری نشان می دهد که یک شرکت، ظرفیت یادگیری یکسانی از سایر سازمان ها دارد. ما، ظرفیت جذب ساختاری در سطح شرکت را به عنوان یک متغیر یادگیری دوگانه، تصور می کنیم، ظرفیتی که با عنوان ظرفیت جذب نسبی مطرح است. توانایی یادگیری شرکت از سایر شرکت ها، وابسته به همسانی 1.پایه های دانش 2. ساختارها و سیاست های پاداش سازمانی و 3. منطق غالب دو شرکت است. سپس، مدل با استفاده از هم سویی تحقیق و توسعه دارویی- بیوتکنولوژی آزمون می شود. همانطور که پیش بینی شد، تطابق دانش پایه شرکاء، رسمیت کمتر در مدیریت، تمرکز تحقیق، اقدامات جبران خدمت و روابط تحقیقی بطور مثبت با یادگیری میان سازمانی مرتبط است. همچنین، در تحقیق نشان داده شده است که سنجش های ظرفیت جذب نسبی، قدرت اکتشافی بیشتری نسبت به سنجش های موجود ظرفیت جذب دارد که نیازمند هزینه های تحقیق و توسعه است.

1-مقدمه

طی دهه گذشته، قوانین رقابتی شرکت و روش هایی که شرکت ها از آن ها برای هم سویی استفاده می کنند، تغییر کرده است، رقابت، بطور فزاینده ای دانش محور شده است زیرا شرکت ها برای یادگیری تلاش می کنند و توانمندی ها را سریع تر از رقبای خود توسعه می دهند (پراهالاد و همل، 1990؛ دی اونی، 1994؛ تیس و پیسانو، 1994). گرچه، زمان میان شناخت مسئله و ورود به آن ممکن است به شرکت اجازه ندهد تا بصورت داخلی، دانش و توانمندی های موردنیاز برای پاسخ موثر به آن را توسعه دهد (دریکس و کول، 1989). این امر باعث تغییر از منابع سنتی یا هم سوئی در تسهیم ریسک به هم سویی در یادگیری از شرکاء به عنوان هدف اولیه می شود (همل، 1991؛ هابر، 1991). از طریق هم سوئی یادگیری، شرکت ها می توانند به توسعه توانمندی ها سرعت بخشند و از طریق کسب و بهره برداری از دانش توسعه یافته با دیگران، قرارگیری در معرض عدم اطمینان های فناورانه را کاهش دهند (گرنت و بادن- فولر، 1995)...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مديريت در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مديريت در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



absorptive capacity
organizational learning
knowledge
alliances

ثبت سفارش جدید