Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
913,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی عمران " با موضوع " مدیریت ریسک ها در پروژه ساخت و ساز " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
مدیریت ریسک ها در پروژه ساخت و ساز
نویسنده/ناشر/نام مجله :
International Journal of Engineering Research & Technology IJERT
سال انتشار
2014
کد محصول
1012891
تعداد صفحات انگليسی
6
تعداد صفحات فارسی
20
قیمت بر حسب ریال
913,000
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



 چکیده

پروژه های ساخت و ساز به دلیل ضرورت امنیت ملی، امنیت عمومی، امنیت اجتماعی و روش زندگی، مهم ترین بخش در کشورها هستند. به دلیل اهمیت پروژه های ساخت و ساز، تجزیه وتحلیل ریسک های بالقوه ضروری است تا اجازه داده نشود این ریسک ها به وقایع تبدیل شوند. هدف اولیه این مقاله شناسایی و رتبه بندی ریسک ها در پروژه ساخت و ساز است. به این منظور یک مطالعه موردی درباره ساخت سد ارائه شد تا قابلیت کاربرد و عملکرد مدل مفروضی را نشان دهد. ما برای رتبه بندی ریسک ها در پروژه ساخت سد ، یک ساختار سلسله مراتبی در نظر می گیریم. این ساختار مفروضی را می توان وابسته به معیارهای مختلف در نظر گرفت. به منظور تعیین وزن هر معیار و اهمیت گزینه های هر معیار، به دلیل پیچیده بودن مشکل و عدم قطعیت ذاتی،  از روش تاپسیس فازی(fuzzy TOPSIS) به عنوان تکنیکی برای تصمیم گیری چند معیاری فازی استفاده شد. این رویکرد در زمانی که طبقه بندی عملکرد و وزن ها مبهم و نامفهوم است، رویکرد مناسبی به حساب می آید.

1-مقدمه

ریسک به صورت یک رویداد نامشخص یا شرایطی که اثر بالقوه بر اهداف پروژه دارد، تعریف می شود. مدیران برای پیشگیری از چنین مشکلاتی، موظف به انجام برنامه مدیریت ریسک هستند.

اهمیت خاص پروژه های ساخت سد بیشتر به اتمام به موقع و بودجه های تخصیص داده شده مربوط می شود که دلیل آن اندازه عملیات و سرمایه گذاری های عظیم است. این پروژه در معرض ریسک ها و عدم قطعیت های مختلفی مانند شرایط زیر زمینی، بلایای طبیعی، هزینه بالای ساخت، مشکلات نیروی کار، مشکلات سیاسی و اجتماعی است. موفقیت حیاتی برای یک پروزه ساخت سد، در گرو تخصیص کارآمد و اثربخش ریسک های پروژه است. بنابراین، شناسایی و ارزیابی این ریسک ها و ارائه راه حل هایی برای رفع آنها باعث اتمام به موقع پروژه می شود…

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی عمران در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید