Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,210,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " حسابداری " با موضوع " افشای حسابداری، همزمانی قیمت سهام و خطر سقوط سهام " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
افشای حسابداری، همزمانی قیمت سهام و خطر سقوط سهام
نویسنده/ناشر/نام مجله :
International Journal of Accounting & Information Management
سال انتشار
2015
کد محصول
1012915
تعداد صفحات انگليسی
16
تعداد صفحات فارسی
25
قیمت بر حسب ریال
1,210,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
697 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

هدف – هدف این مطالعه بررسی اثرات سیاست های افشای حسابداری شرکت ها بر همزمانی قیمت سهام و ریسک سقوط سهام (stock crash)، با استفاده از یک نمونه که شامل 13 بازار نو ظهور است. علاوه بر این، در این تحقیق بررسی می شود چگونه این روابط تحت تاثیر حفاظت از سرمایه گذار در سطح کشور و رتبه بندی های حاکمیت در سطح شرکت قرار دارند.

طرح/ روش شناسی/ رویکرد – در این مقاله از اقدامات افشای حسابداری استفاده می شود که بر اساس پرسش های نظر سنجی CLSA (Credit Lyonnais Securities Asia) ایجاد شده اند (2001, CLSA). اندازه گیری افشای حسابداری برای توضیح دو متغیر وابسته، یعنی همزمانی قیمت سهام و ریسک سقوط سهام مورد استفاده قرار می گیرد. پیرو نظرات Hutton et al. (2009) و Jin Myers (2006)  اندازه گیریِ همزمانی قیمت سهام به عنوان تغییر و تحول منطقی R2 تعریف شده است.  R2 از طریق برآورد مدل مبسوط بازار به دست می آید. متغیر ریسک سقوط سهام بر طبق نظر Jin and Myers (2006)،  به صورت تفاوت فراوانی بین مانده های بازده سهام بسیار منفی و مثبت اندازه گیری می شود. این باقیمانده یا مانده های بازده سهام از برآورد مدل مبسوط بازار گرفته شده است. به دلیل آنکه داده های افشای CLSA در سطح شرکت مربوط به سال 2000 هستند، برای هماهنگی، این مقاله با سایر داده های برگرفته از همان سال انطباق دارد. نمونه ی نهایی شامل 204 مشاهده در 13 کشور در حال رشد است.

یافته ها – در این مقاله مشخص شد که سهام شرکت ها هماهنگی (همگامی) کمتری با کل بازار دارد و اگر شرکت ها سیاست های افشای حسابداری برتری داشته باشند، کمتر در معرض سقوط قرار دارند. این نتایج نشان می دهد که اگر شرکت ها شفاف تر باشند، هزینه ی جمع آوری اطلاعات خاص یک شرکت ممکن است برای سرمایه گذاران کاهش یابد. بنابراین، سهام این شرکت ها دارای محتوای اطلاعات خاص شرکت ها هستند. این یافته ها همچنین پیشنهاد می دهند که احتمال کمتری وجود دارد که مدیریت برخی اطلاعات منفی را پنهان کند و اگر شرکت ها سطوح بالاتری از افشای حسابداری داشته باشند، چنین اطلاعات منفی را به طور ناگهانی در آینده منتشر می کنند.

بنابراین، کمتر احتمال سقوط سهام این شرکت ها وجود دارد. علاوه بر این، اثراتِ سیاست های افشای حسابداری شرکت ها بر همزمانی قیمت سهام و ریسک سقوط، برای شرکت های با عملکرد برتر در حفاظت از سرمایه گذار در سطح شرکت و رتبه بندی های حاکمیت در سطح شرکت، معناداری بیشتری دارد و قابل توجه است. این نتایج نشان می دهد که سرمایه گذاران خارجی ارزش زیادی برای افشای حسابداری توسط شرکت های با حاکمیت مناسب قائل هستند، زیرا احتمال کمتری وجود دارد که در شرکت های دارای استاندارد برتر حاکمیتی، عمداً اطلاعات گمراه کننده افشاء شود. بنابراین، سهام این شرکت ها بیشتر حاوی اطلاعات خاص شرکت هستند و خطر سقوط کمتری دارند.

اصالت / ارزش – مطالعه ی حاضر، اولین مورد از نوع خود، برای نشان دادن این موضوع است که اثرات افشای حسابداری بر همزمانی قیمت سهام و ریسک سقوط، برای شرکت های برتر در حفاظت از سرمایه گذار در سطح کشور و استانداردهای حاکمیتی در سطح شرکت، مشخص تر و بدیهی تر است. بنابراین، این تحقیق با ارائه ی تصویری جامع از تاثیر افشای حسابداری بر بازارهای سهام، موجب گسترش منابع و نوشته های مربوطه می شود. علاوه بر این، نوشتجات موجود (Chen et al., 2006; Durnev et al., 2004) نشان می دهد که شرکت های با همزمانی قیمت سهام پایین تر با بازدهی (کارایی) بیشتر سرمایه گذاری در ارتباط هستند، زیرا مدیران بر اساس اطلاعات در قیمت های سهام سرمایه گذاری می کنند. بدیهی است که ریسک بالاتر سقوط سهام، ارتباط زیادی با ریسک بیشتر ورشکستگی شرکت ها دارد. بنابراین، بررسی اثرات افشای حسابداری بر همزمانی قیمت سهام و ریسک سقوط سهام، اهمیت آشکار و بدیهی برای سیاست گذران دارد.

1-مقدمه

منابع مطالعاتی موجود  (Chen et al., 2006; Durnev et al., 2004) نشان می دهد که شرکت های با همزمانی قیمت سهام پایین تر، با کارایی (بهره وری) بالاتر سرمایه گذاری در ارتباط است، زیرا همزمانی پایین تر قیمت سهام نشان دهنده ی اطلاعات بیشتر و خاصِ یک شرکت هستند و مدیران بر اساس آن اطلاعاتِ خاص یک شرکت سرمایه گذاری می کنند. بدیهی است که ریسک بالاترِ سقوط سهام با ریسک بالاترِ ورشکستگی برای شرکت ها در ارتباط است. بنابراین، بررسی عوامل موثر و تعیین کننده در همزمانی قیمت سهام و ریسک سقوط سهام برای سیاست گذاران مهم است....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله حسابداری در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید