Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,314,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی برق " با موضوع " برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت و دقیق برای ریزشبکه‌های یکپارچه برق و حرارت " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت و دقیق برای ریزشبکه‌های یکپارچه برق و حرارت
نویسنده/ناشر/نام مجله :
IEEE SYSTEMS JOURNAL
سال انتشار
2018
کد محصول
1012961
تعداد صفحات انگليسی
9
تعداد صفحات فارسی
29
قیمت بر حسب ریال
1,314,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

واحدهای تولید همزمان برق و حرارت (CHP) قادر هستند که انرژی الکتریکی و نیز انرژی حرارتی را به‌صورت همزمان تولید کنند. این مقاله با هدف حل مسئله برنامه‌ریزی تولید انرژی حرارتی و برق بهینه در ریزشبکه‌های یکپارچه برق و حرارت (MG) با در نظر گرفتن عدم قطعیت مربوط به قیمت خریدوفروش برق از بازار برق ارائه می‌شود. MG ی مورد مطالعه شامل انواع مختلفی از واحدهای CHP، یک واحد حرارتی، یک بویلر، سیستم ذخیره‌سازی انرژی الکتریکی، و مخزن ذخیره انرژی حرارتی می‌باشد. قابلیت تبادل انرژی الکتریکی بین MG و بازار برق در این مقاله در نظر گرفته شده است و در آن، MG قادر است که توان را از شبکه یا به شبکه بخرد، بفروشد. هدف اصلی، دست‌یابی به نقاط مرجع بهینه برای مؤلفه‌های MG به‌منظور مینیمم سازی هزینه‌های بهره‌برداری از MG با در نظر گرفتن عدم قطعیت قیمت بازار برق می‌باشد که با استفاده از روش بهینه‌سازی تصادفی (RO) صورت می‌گیرد. این روش به‌منظور بهینه‌سازی مقاومت استراتژی تصمیم‌گیری به کار می‌رود. درنتیجه، پاسخ بهینه که برای برنامه‌ریزی بهینه MG ارائه می‌شود، MG را از شرایط هزینه‌های بهره‌برداری بالا با در نظر گرفتن اختلاف نامطلوب با قیمت‌های برق بازار در مقایسه با مقادیر پیش‌بینی شده، بازمی‌دارد. روش پیشنهادی شبیه‌سازی‌شده و پاسخ‌های بهینه ارائه و مورد تحلیل قرار می‌گیرند تا تأییدکننده عملکرد الگوی پیشنهادی RO باشند.

1-مقدمه

واحدهای تولید همزمان انرژی حرارتی و برق (CHP) به‌عنوان راه‌کارهای عملی برای تأمین انرژی برق و تقاضای انرژی حرارتی در مصرف‌کننده‌های تجاری و صنعتی شناخته می‌شوند. چنین واحدهایی انرژی حرارتی اتلافی را در حین تولید سوخت‌های فسیلی به انرژی الکتریکی جمع کرده و به روشی مشابه، بازیابی می‌کنند که درنتیجه بازدهی را تا 90% افزایش می‌دهند [1]و[2]. علاوه بر این، گازهای آلاینده نیز به میزان حدود 13% تا 18% با استفاده از واحدهای CHP برای تولید گرما و برق به‌صورت همزمان کاهش می‌یابد [3]. توجه به انرژی قابل‌اطمینان و امنیت در تأمین را می‌توان به‌عنوان سایر مزایای واحدهای CHP برشمرد. باید خاطرنشان کرد که انرژی حرارتی و برق تولیدی توسط واحدهای CHP دارای وابستگی متقابل هستند که به‌عنوان ناحیه کار امکان‌پذیر (FOR) برای چنین واحدهایی تعریف می‌شود...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی برق در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید