Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,314,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی صنايع " با موضوع " یک مدل برنامه ریزی بازرسی مقاوم دو-هدفه در یک سیستم تولید سری چند-سطحی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
یک مدل برنامه ریزی بازرسی مقاوم دو-هدفه در یک سیستم تولید سری چند-سطحی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
International Journal of Production Research
سال انتشار
2017
کد محصول
1012991
تعداد صفحات انگليسی
27
تعداد صفحات فارسی
47
قیمت بر حسب ریال
1,314,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
4 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

در این مقاله، یک مدل برنامه نویسی خطی صحیح-ترکیبی دو-هدفه برای برنامه ریزی یک یک فرایند بازرسی ارائه شده است که به منظور تشخیص محصولات ناسازگار و پردازنده های معیوب در یک سیستم تولید سری چند-سطحی بکار گرفته می‏شود. مدل شامل دو تصمیم مرتبط به هم می‏باشد: (1) کدام مشخصه های کیفی به چه نوع بازرسی نیاز دارد (یعنی تصمیم کدام-چه) و (2) چه زمانی بازرسی این مشخصه‏ها باید صورت گیرد (یعنی تصمیم چه زمانی). این تصمیمات به یک سبک-سنگین کردن بین هزینه ساخت (یعنی هزینه های تولید، بازرسی و استهلاک) و رضایت مشتری نیاز دارند. از آنجایی که تفاوت های غیر قابل اجتنابی در سیستم های تولید وجود دارد، یک BOMILP مقاوم کلی (RBOMILP) ارائه شده است که عدم قطعیت ذاتی پارامترهای امید ریاضی (میانگین) را لحاظ می‏کند (یعنی زمان اختصاص یافته برای تولید و بازرسی، خطاهای نوع یک و دو، پراکندگی و ناهماهنگی فرایند). به منظور حل بهینه این مدل RBOMILP، یک الگوریتم ابتکاری، با عنوان الگوریتم تکامل دیفرانسیلی (DE)‌، با روش های مونت کارلو و تاگوچی ترکیب شده است. مدل پیشنهادی و الگوریتم پاسخ توسط یک نمونه صنعتی واقعی از یک صنعت اتوموبیل در فرانسه مورد ارزیابی قرار گرفته است.

1- مقدمه

از آنجایی که بسیاری از فرایندهای تولید از نظر تکنولوژیکی قادر به تولید محصولات با کیفیت بالا نیستند، یک سیستم مدیریت کیفیت اهمیت روز افزونی در بسیاری از سیستم های تولید مدرن یافته است. در اغلب فرایند های تولید، روش های تولید ناکارامد، تجهیزات معیوب و مواد خام ناخالص برخی از عوامل بیرونی هستند که منجر به مشکلات کیفیت می‏گردند (آلفارس و اتیا 2017). بدین خاطر، مدیرهای تولید بطور پیوسته در تلاشند تا یک سیستم کنترل کیفیت (QCS) فراهم کنند که در حضور این عوامل بیرونی مضر، محصولات با کیفیت بالا حاصل شود. برای اینکه از یک QCS موثر تحت این شرایط اطمینان حاصل شود، اندازگیری های کنترل کیفیت بر-خط بیشتر بکار گرفته می‏شوند و در صورت امکان بطور خودکار استفاده می‏شوند. به منظور حصول یک QCS موثر، شرکت‏ها مقادیر زیادی بر روی سیستم های بازرسی هزینه می‏کنند و مسئله های برنامه ریزی بازرسی جزو اولویت های مدیر می‏باشد.  تخصیص بازرسی و تصمیمات انتخاب، در واقع توسط مدیران کیفیت صورت می‏گیرند، اما یک چهارچوب کلی برای تصمیمات آنها هنگامی که باید تصمیم بگیرند چه مشخصه های کیفی از محصول مورد بازرسی قرار گیرد و اینکه چه زمانی در حین فرایند بازرسی شوند و چگونه بازرسی شوند (یعنی کدام نوع از بازرسی)، تقریبا وجود ندارد.....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی صنايع در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید