Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
880,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " ژئوفيزيك و هواشناسی " با موضوع " تحلیل آماری واژگونی میدان ژئو مغناطیسی و نتایج آن ها " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
تحلیل آماری واژگونی میدان ژئو مغناطیسی و نتایج آن ها
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Physica A
سال انتشار
2013
کد محصول
1013000
تعداد صفحات انگليسی
7
تعداد صفحات فارسی
13
قیمت بر حسب ریال
880,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
859 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

در این مقاله ما بر توزیع آماری بازه ­های زمانی بین واژگونی­ های ژئو مغناطیسی تمرکز می­ کنیم. اخیراً توزیع تسالیس به ­عنوان یک جایگزین احتمالی برای طرح ­های پیشنهادی قبلی ذکر شده است. ما آزمون­ های آماری را برای اثبات مجدد این مطلب، و یافتن پارامترهای توزیع تسالیس که بهتر با داده ­ها تطبیق می­ یابند انجام دادیم. همچنین همبستگی بازه­ های زمانی بین بازه­ های متوالی را آنالیز کردیم تا همان­طور که برای برخی سیستم­ های تسالیس نیز انتظار می ­رود، وجود اثرات حافظه بر مکانیسمی که آن­ها را تولید می­ کند را نشان دهیم.

1-مقدمه

تحلیل داده ­ها نشان می ­دهد که میدان پالئو مغناطیسی زمین، قطبش آن را چندین بار به ­صورت ناگهانی و نامنظم در 160 میلیون سال اخیر معکوس کرده است. مطالعات اخیر در مورد تحلیل داده­ ها، مدل­ سازی نظری و مولدهای تجربی، دانش ما را در خصوص میدان ژئو مغناطیسی افزایش داده است. هرچند، برخی سؤال­ های اساسی مرتبط با گذارهای قطبش بدون پاسخ مانده ­اند: مکانیسم فیزیکی که باعث واژگونی ­ها می­ شوند و توزیع‌های آماری زمان­ های بین- واژگونی، مثال­ هایی از مسائل بی‌پاسخ می ­باشند....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید



این مقاله ترجمه شده ژئوفيزيك و هواشناسی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


Geomagnetic reversals
Tsallis statistics
Statistical distributions

ثبت سفارش جدید