Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,265,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی عمران " با موضوع " تاثیر ترکیب سنگ، ریزساختار و ویژگی‌های منفذی بر خصوصیات مکانیک سنگی آن " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
تاثیر ترکیب سنگ، ریزساختار و ویژگی‌های منفذی بر خصوصیات مکانیک سنگی آن
نویسنده/ناشر/نام مجله :
International Journal of Mining Science and Technology
سال انتشار
2018
کد محصول
1013036
تعداد صفحات انگليسی
6
تعداد صفحات فارسی
14
قیمت بر حسب ریال
1,265,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

در این مقاله به مطالعه تاثیر ترکیب، ریزساختار و ویژگی‌های منفذی بر خصوصیات مکانیک سنگی می‌پردازیم. پنج نوع ترکیب ماسه‌سنگ با استفاده از دستگاه پراش اشعه X تجزیه گردید. ریزساختار آن‌ها با استفاده از میکروسکوپ الکترونی روبشی بررسی شد. سپس ویژگی‌های توزیع منفذی با استفاده از تجهیزات تشدید مغناطیس هسته‌ای میدان پایین بررسی گردید. نهایتاً آزمون فشارش تک‌محوری برای بررسی ویژگی‌های مکانیکی با استفاده از سیستم آزمایش مکانیکی RMT150C انجام شد و مقاومت فشارشی تک‌محوری، نسبت پواسون و مادول الاستیک به دست آمد. با مقایسه تجزیه ترکیب، ساختار، توزیع منفذی و خصوصیات مکانیکی پنج نوع ماسه‌سنگ، رابطه بین ترکیب، ساختار، توزیع منفذی و خصوصیات مکانیکی آن‌ها به دست آمد. نتایج نشان‌ می‌دهدکه ترکیب، ریزساختار، توزیع منفذی و خصوصیات مکانیکی ماسه‌سنگ ارتباط نزدیکی با هم دارند. با کاهش ذرات فلدسپات و کوارتز، مقاومت فشارشی و مادول الاستیک افزایش و تخلخل کاهش می‌یابد.

1-مقدمه

منابع زغالی کیفیت بالای فراوانی در میادین زغالی اوردوس و یولین چین وجود دارند که به پایگاه‌های مهم تولید مدرن زغال تبدیل شده‌‌اند اما سنگ بستر نسبتاً نازک است و مقاومت چسبندگی برشی پایینی دارد. این ساختار خاص طبقات سقف و نیز تنش دینامیک بالای معدنکاری به خاطر معدنکاری مقاومت بالاست. فجایع دینامیکی شدید نظیر سقوط سقف در ناحیه وسیع و آسیب سپر در اثر فشار بالای زمین رخ می‌دهند. خصوصیات فیزیکی و مکانیکی طبقات بالایی از عوامل درونی هستند که موجب بروز فجایع دینامیکی می‌گردند لذا مطالعه خصوصیات فیزیکی طبقات روباره در این شرایط معدنکاری اهمیتی اساسی در جلوگیری از بروز فجایع دینامیکی دارد. در سالهای اخیر، محققان بسیاری در این زمینه تحقیق کرده‌اند و موفقیت چشمگیری در این عرصه داشته‌اند…

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی عمران در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید