Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,210,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی عمران " با موضوع " کاربرد مدل گیاه-اتمسفر-آب-خاک برای دستیابی به منظور بررسی عملکرد سیستم زهکشی جایگزین تحت شرایط اقلیمی موسم نیمه خشک " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
کاربرد مدل گیاه-اتمسفر-آب-خاک برای دستیابی به منظور بررسی عملکرد سیستم زهکشی جایگزین تحت شرایط اقلیمی موسم نیمه خشک
نویسنده/ناشر/نام مجله :
IRRIGATION AND DRAINAGE
سال انتشار
2014
کد محصول
1013065
تعداد صفحات انگليسی
9
تعداد صفحات فارسی
21
قیمت بر حسب ریال
1,210,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
636 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

مدل خاک-آب-اتمسفر-گیاه (SWAP) برای صلاحیت اش جهت پیش بینی رفتار سفره آب زیرزمینی تحت شرایط زهکشی برای اقلیم موسمی نیمه خشک در ایالت هاریانا (هند) مورد بررسی قرار گرفت. SWAP شبیه سازی شده و مقادیر در محدوده های 0.17-0.18 متر برای سفره آب زیرزمینی، 0.87-1.07 میلی متر بر روز برای سرعت تخلیه زهکشی و 7.8-39.4 میلی متر برای تخلیه فاضلاب انباشته شده مشاهده شده اند. مدل کالیبراسیون و معتبر جهت پیش بینی فشار آب اضافی با استفاده از شاخص SEW 30 مورد استفاده قرار گرفته است، که مجموع تجاوز روزانه (سانتی متر) عمق سفره آب زیرزمینی فراتر از عمق 30 سانتی متری زیر خاک سطحی برای فواصل مختلف تحت شرایط بارشی متغیر می باشد. حداکثر SEW30 سالانه 5 سال با دارابودن تمام ترکیبات بارش 297 سانتی متر در روز با فاصله زهکشی 75 متر، 92.7 سانتی متر در روز با فاصله زهکشی 50 متر و 15.1 سانتی متر بر روز برای فاصله زهکشی 25 متر بود. این نتایج نشان می دهد که هیچ مشکل هوادهی با فاصله های زهکشی 25 متر در کل سال وجود نخواهد داشت و در تمام فاصله بندی های آزمایش بارش زیر حد نرمال می باشد. شبیه سازی های طولانی مدت نشان داده است که هیچ اثر باقی مانده ای از الگوی بارش یک سال در سفره آب زیرزمینی طی سال آینده تحت شرایط زهکشی وجود ندارد.

1-مقدمه

پروژه های آبیاری در هند در مورد نیازهای زهکشی بدون فکر کردن به اجرا درآمد. در نتیجه، مناطق شور اشباع از آب موجود در مسیر کانال با توجه به نشت بیش از حد و یا نامناسب، همواره در مدیریت آب زراعی ظاهر شدند. بهبود زهکشی در چنین شرایطی به یک عنصر کلیدی برای افزایش بهره وری و برای اطمینان از پایداری کشاورزی آبیاری شده در مناطق خشک و نیمه خشک تبدیل می شود. در میان چندین تکنیک زهکشی به نظر می رسد زهکشی زیرزمینی، مناسب ترین مداخله مناسب برای پس گرفتن مناطق شور اشباع باشد. برای آزمایش و ارزیابی این تکنولوژی، تعداد زیادی از زهکش های زیرسطحی در هند به اجرا درآمد (رائو و همکاران، 1986، آنون 2002، من سینگ و همکاران 2002، Hirekhan و همکاران 2007 ) . چندین پروژه در حال حاضر برای پیشبرد محک تکنولوژی برای موقعیت های خاص مکانی و آماده سازی دستورالعمل های مناسب در حال اجرا می باشد. همچنین در جوامع مختلف تاکید شده است که آزمایش های ویژه تری برای توسعه طراحی دستورالعمل ها و برنامه های عملیاتی برای پمپاژ مورد نیاز می باشد....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی عمران در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



SEW30
subsurface drainage

ثبت سفارش جدید