Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,210,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی فناوری اطلاعات " با موضوع " پیشگیری از تبعیض (با استفاده از تکنیک های دسته بندی) و حفظ حریم خصوصی در داده کاوی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
پیشگیری از تبعیض (با استفاده از تکنیک های دسته بندی) و حفظ حریم خصوصی در داده کاوی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
7th International Conference on Communication, Computing and Virtualization
سال انتشار
2016
کد محصول
1013076
تعداد صفحات انگليسی
10
تعداد صفحات فارسی
21
قیمت بر حسب ریال
1,210,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

کاوش در داده ­ها، یک روش شناختی مهم برای استخراج و یافتن دانش و مفاهیم پنهان در آرشیوهای بزرگ داده، محسوب می­شود. در ارتباط با کاوش داده ­ها، از نظر اجتماعی، درک­ های منفی و متفاوتی وجود دارد؛ که بسیاری از این ادراکات، تبعیض پنهانی و تهاجم پنهانی به حریم خصوصی محسوب می­شوند. تبعیض پنهانی، شامل رفتار ناعادلانه افراد و شناسایی افراد براساس وجود آنها و تعلق آنها به یک گروه خاص می­باشد. داده­ کاوی و تکنیک ­های خودکار جمع­ آوری داده، همچون دسته ­بندی و کاوش قانون انجمن، روشی را برای تصمیم­گیری به­ صورت خودکار ارائه می­دهند، مانند محاسبه حق بیمه، موافقت با وام یا رد شدن درخواست وام، شماره کارت اعتباری و غیره. اگر مجموعه داده ­های آموزشی ارائه شده، نسبت به ویژگی­ های تبعیض ­آمیز همچون نژاد، جنسیت، مذهب و غیره، حساس باشند، ممکن است تصمیمات اتخاذ شده، تبعیض­ آمیز باشند. برای جلوگیری از این موارد، روش­ های ضد تبعیض، همچون پیشگیری از تبعیض و کشف تبعیض، در داده­ کاوی مورد توجه قرار گرفته ­اند. به­ طور عمده، دو نوع تبعیض وجود دارد، تبعیض مستقیم و تبعیض غیرمستقیم. تبعیض مستقیم، در شرایطی ایجاد می­شود که تصمیم­گیری براساس ویژگی­ های حساس انجام می­شود. تبعیض غیر مستقیم، در شرایطی ایجاد می­شود که تصمیم ­گیری براساس خصوصیات غیرحساس انجام می­شود؛ که ویژگی­ های غیرحساس به شدت با ویژگی­ های حساس مرتبط هستند.

1-مقدمه

در جامعه بشری، تبعیض یکی از رفتارهای مخرب انسان­هاست که براساس عضویت یا وجود آنها در یک گروه یا دسته­ ی خاص، شکل می­گیرد. این تبعیض شامل محدودیت یا ممنوعیت ورود افراد گروهی خاص برای عضویت در سایر گروه ­های دیگر نیز می­باشد. انواع مختلفی از اقدامات ضد تبعیضی وجود دارند که هدف آنها محدود نمودن تبعیض براساس تعداد ویژگی­ ها (مانند نژاد، جنس، مذهب، معلولیت، ملیت، وضعیت تأهل و سن) در تنظیمات مختلف (مانند آموزش و اشتغال، دسترسی به سرویس­های عمومی، بیمه، اعتبار و غیره) می­باشد. برای مثال، اتحادیه اروپا در ارائه و دسترسی به سرویس ­ها و کالاها ]1[ یا در زمینه­ی اشتغال و استخدام ]2[، با زنان و مردان رفتار برابری دارند....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.



این مقاله ترجمه شده مهندسی فناوری اطلاعات در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


Discrimination
correlation
Antidiscrimination

ثبت سفارش جدید