Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,314,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی برق " با موضوع " بهره‌برداری پیک از سیستم برقابی با روش الگوریتم بهینگی تدریجی موازی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
بهره‌برداری پیک از سیستم برقابی با روش الگوریتم بهینگی تدریجی موازی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Electrical Power and Energy Systems
سال انتشار
2018
کد محصول
1013107
تعداد صفحات انگليسی
9
تعداد صفحات فارسی
28
قیمت بر حسب ریال
1,314,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

با رشد اقتصادی سریع در سال‌های اخیر، بهره‌برداری پیک از سیستم برقابی (POHS) یکی از مهم‌ترین مسائل بهینه‌سازی در سیستم قدرت شناخته شده است. اما، توسعه سریع سیستم قدرت، مدیریت سالم و محدودیت‌های بهره‌برداری مشکلات متعددی را در زمینه بهینه‌سازی POHS به وجود آورده‌اند. در نتیجه، توسعه روش‌های مؤثری که تضمین‌کننده بازدهی محاسباتی POHS باشند، ضروری است. الگوریتم بهینگی تدریجی (POA) یک روش مرسوم است که برای حل مسائل بهره‌برداری سیستم‌های برقابی مورد استفاده قرار می‌گیرد اما زمان اجرای این روش با افزایش تعداد واحدهای برقابی به‌شدت افزایش می‌یابد که در نتیجه باعث می‌شود که برآورده سازی نیازهای سیستم POHS دشوار گردد. به‌منظور حل این مشکل، یک روش کارآمد و جدید تحت عنوان الگوریتم بهینگی تدریجی موازی (PPOA) در این مقاله ارائه می‌شود. در PPOA، مسئله پیچیده ابتدا به چندین زیر مسئله بهینه‌سازی دومرحله‌ای تقسیم می‌شود، و سپس الگوی کلاسیک Fork/Join به‌منظور اجرای محاسبات موازی زیر مسئله‌ها به کار می‌رود که بهبود قابل‌توجهی در زمان محاسبات ایجاد می‌کند. شبیه‌سازی‌ها در سیستم برقابی واقعی اثبات می‌کند که در مقایسه با روش استاندارد POA، الگوریتم PPOA می‌تواند منابع چندهسته‌ای زیادی را به‌منظور کاهش زمان محاسباتی به کار برد در حالی که کیفیت پاسخ مسئله نیز حفظ شده و این روش یک جایگزین جدید برای حل مسائل بهره‌برداری پیک از سیستم‌های برقابی پیچیده است.

1-مقدمه

طی دهه‌های اخیر، چین به یک اقتصاد رو به رشد سریع بدل شده است [1] که در نتیجه تقاضای برق در این کشور به‌شدت افزایش یافته است [2]. برای مثال، در شبکه برق شرق چین از سال 2005 تا 2011، ماکزیمم بار از 87 GW به 176 GW افزایش یافته است در حالی که ماکزیمم اختلاف بار پیک از 28.6 GW به 56.1 GW افزایش پیدا کرده است [3]. از این رو، چگونگی پاسخ‌دهی سریع به تغییرات بار در حین دوره‌های پیک بار به یک چالش بزرگ برای اپراتورهای سیستم قدرت بدل شده است [4]. به عنوان یکی از مهم‌ترین منابع انرژی تجدیدپذیر، سیستم برقابی اغلب اولویت بالاتری به‌منظور تسطیح بار در شبکه‌های قدرت در کشور چین دارا می‌باشد [5]. از این رو، بهره‌برداری پیک از سیستم برقابی (POHS) به عنوان نقطه تمرکز این تحقیق در نظر گرفته می‌شود....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی برق در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید