Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
968,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مديريت " با موضوع " اثرات ساختارهای سازمانی و سازمان یادگیرنده روی محصورشدگی شغلی و عملکرد انطباقی فردی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
اثرات ساختارهای سازمانی و سازمان یادگیرنده روی محصورشدگی شغلی و عملکرد انطباقی فردی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Procedia Economics and Finance
سال انتشار
2015
کد محصول
1013197
تعداد صفحات انگليسی
9
تعداد صفحات فارسی
12
قیمت بر حسب ریال
968,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
495 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

هدف از این مطالعه، بررسی اثرات ساختارهای سازمانی و سازمان یادگیرنده روی محصورشدگی شغلی و عملکرد انطباقی فردی است. طبق پیشینه‌ی پژوهش، سازمان یادگیرنده و ساختارهای سازمانی، بروندادهای مطلوبی را برای افراد و سازمانها به همراه دارند. به همین صورت در چشم انداز این مطالعه، محصور شدگی شغلی و عملکرد انطباقی فردی به عنوان پیامدهای مهمی که تحت تأثیر شرایط سازمانی قرار دارند، محسوب می‌شوند. در این زمینه، داده‌ها از 216 کارمند هتل با روش نظرسنجی جمع آوری شد و با روش مدلسازی معادله‌ی ساختاری مورد تحلیل قرار گرفت. براساس نتایج این پژوهش، ساختار سازمانی دارای اثرمستقیم روی محصورشدگی شغلی و عملکرد انطباقی فردی است. بعلاوه ساختار سازمانی مکانیکی هم به طور مثبتی، محصورشدگی شغلی را تحت تأثیر قرار می‌دهد ولی هیچ اثر مستقیمی روی عملکرد انطباقی فردی ندارد. با این حال سازمان یادگیرنده روی محصورشدگی شغلی و عملکرد انطباقی فردی تأثیر مثبت دارد و نقش تعدیل کننده‌ی کاملی را در ارتباط میان ساختار سازمانی ارگانیک و محصورشدگی شغلی ایفا می‌کند. بعلاوه سازمان یادگیرنده نقش تعدیل کنندگی کاملی در ارتباط میان ساختار سازمانی مکانیک و عملکرد انطباقی فردی دارد.

1-مقدمه

امروزه در محیط کاری متغییر، ساختارسازمانی و سازمان یادگیرنده، نقش محوری در مدیریت سازمانها دارند. ساختارهای سازمانی، مؤلفه‌های سازمانی مهمی محسوب می‌شوند چون تأثیر مهمی روی تحقق و اجرای اهداف سازمانی دارند (کانر و داگلاس، 2005؛ آرمسترانگ و راشید، 2013). با این حال، سازمان یادگیرنده به خاطر تغییرات سریع و نیروهای کاری متنوع به عامل مهمی در جهت کسب برتری رقابتی در سازمانها تبدیل شده است. به عبارت دیگر، سازمان‌های یادگیرنده، فرایند اصلی برای موفقیت سازمانی محسوب می‌شوند (وانگ و الینگر، 200، کورادو، 2006). بنابراین ساختارهای سازمانی و سازمانهای یادگیرنده به عنوان سازوکارهای واحدی به طور مستقیم سازمانها و عملکرد فردی را تحت تأثیر قرار می‌دهند...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مديريت در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مديريت در زمینه کلمات کلیدی زیر است:





Organizational structure
learning organization
job embeddedness
individual adaptive performance

ثبت سفارش جدید