Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,265,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " فیزیک " با موضوع " وضعیت اخترشناسی پرتو گاما در فضا " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
وضعیت اخترشناسی پرتو گاما در فضا
نویسنده/ناشر/نام مجله :
arXiv preprint arXiv
سال انتشار
2015
کد محصول
1013199
تعداد صفحات انگليسی
19
تعداد صفحات فارسی
23
قیمت بر حسب ریال
1,265,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
8 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

مشاهدات پرتو گاما یک چشم­انداز مستقیم از محیط ­های بسیار دور عالم را به ما ارائه می‌ دهد. این مشاهدات به ما کمک میکنند تا شتاب­ دهنده­ های نجومی ذرات مثل بقایای ابر نواخترها، تپ اخترها، کهکشان­ های فعال یا انفجارهای (یا فوران) پرتو گاما را مطالعه کرده و انتشار پرتوهای کیهانی در کهکشان راه شیری را درک نماییم. این مقاله وضعیت مشاهدات پرتو گاما از فضا را به ­صورت خلاصه بیان می­ کند؛ در این مقاله شرحی از گفتگوی گزارش ­دهنده­‌گان در  34­ امین کنفرانس بین­ المللی پرتوهای کیهانی در شهر لاهه، هلند ارائه می‌شود. اسباب اصلی مورد استفاده در مطالعاتِ ارائه شده، تلسکوپ فضایی بزرگ بر روی فضاپیمای فرمی است، که از آسمانِ پرتو گاما در انرژی‌های فوتون بین 20 MeV و 2 TeV تصویربرداری می‌کند. مأموریت فرمی در هشتمین سال خود قرار دارد. در این مقاله بسیاری از اکتشافات مهیج انجام‌گرفته در زمان حاضر با تمرکز بر جدیدترین موارد مرور خواهد شد.

1-مقدمه

مطالعه­ ی پرتوهای کیهانی از همان آغاز با بسیاری از حوزه ­های فیزیک در هم آمیخته است (پرتوهای کیهانی به ذرات باردار نسبیتی در فضای بیرونی (خارج از جو)،  یعنی لپتون­ ها و هادرون­ ها در این مقاله اشاره دارد). برای نمونه، مشاهدات پرتوهای کیهانی منجر به کشف مزون­ های پیون شد؛ یکی از نخستین گزارش ­ها در خصوص کشف آن­ها در نخستین کنفرانس بین­ المللی پرتوهای کیهانی (ICRC) در شهر کراکوف در سال 1947 [1] بود…

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله فیزیک در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده فیزیک در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


astronomy

ثبت سفارش جدید