Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
968,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " فیزیک " با موضوع " نوسانگر دو مرکزی و کاربرد آن در شکافت " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
نوسانگر دو مرکزی و کاربرد آن در شکافت
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Nuclear Physics
سال انتشار
1969
کد محصول
1013205
تعداد صفحات انگليسی
12
تعداد صفحات فارسی
21
قیمت بر حسب ریال
968,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

یک پتانسیل تک ذره ­ای که برای توصیف فرایند شکافت هسته ­ای مناسب است، در اینجا مورد بررسی قرار می ­گیرد. این پتانسیل مبتنی بر نوسانگر هماهنگ دو مرکزی است و شرایط مرزی مناسبی برای حالت پایه هسته در حال شکافت و همچنین دو قطعه جداگانه دارد. بنابراین، این پتانسیل را می­ توان به صورت مستقیم در هامیلتونی مربوط به مدل شکافت طرح ­وار مورد استفاده قرار داد. جواب­ های تک ­ذره ­­ای معادله شرودینگر این پتانسیل، با یک رویکرد انطباقی یافته می­ شوند. آنها به صورت تحلیلی داده می­ شوند. بنابراین، این توابع موج، به عنوان پایه­ برای بررسی پتانسیل ­هایی با شکل مشابه، بسیار مناسب هستند. سطح انرژی پتانسیل گروهی که در مدل لایه ­ای دو مرکزی محاسبه شده است، رفتار مجانبی مناسبی دارد مثلاً انرژی پتانسیل برای تغییرشکل ­های (فواصل جدایی) بزرگ، کاهش می ­یابد.

1-مقدمه

مدل لایه ­ای، جنبه ­های مهمی از ساختار هسته­ ای را شرح می­ دهد. بنابراین، بسیاری از نویسندگان تلاش کرده ­اند تا از طریق وارد کردن درجه آزادی تغییر شکل در پتانسیل، آن را در بحث شکافت هسته ­ای مورد استفاده قرار دهند [1، 2، 7]. با این وجود، برای شکافت هسته­ ای و پدیده ­های مربوطه، مشهود است که کاربرد دو یا چند مرکز نیرو به جای پتانسیل تک مرکزی (مانند مدل لایه ­ای تک مرکزی)، ابزار مناسب­ تر و قدرتمندتری برای توصیف موقعیت واقعی است…

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله فیزیک در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده فیزیک در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



fission
Double-centre oscillator

ثبت سفارش جدید