Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,397,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " زمين شناسی " با موضوع " ژئوشیمی شیل و پیریت رسوبی به عنوان نشانه ای برای باروری طلا در حوضه‌ی آبریز سلوین، یوکان " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
ژئوشیمی شیل و پیریت رسوبی به عنوان نشانه ای برای باروری طلا در حوضه‌ی آبریز سلوین، یوکان
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Mineralium Deposita
سال انتشار
2018
کد محصول
1013233
تعداد صفحات انگليسی
22
تعداد صفحات فارسی
42
قیمت بر حسب ریال
1,397,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
6 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

چینه‌های حوضه‌ی آبریز سلوین هنگام آنالیز توسط طیف‌سنجی جرمی جفت­شده­ ی القایی با استفاده از کَند و سوز لیزر (ICPMS-LA)، حاوی پیر‌یت رسوبی با طلای بالاتر از سطوح ‌زمینه هستند. سنگ‌های گروه هایلند (Hyland Group) حاوی مقادیر پیریت فرامبویدال با 670 پی­پی­بی طلا،1223  پی­پی­ام آرسنیک و 3/5 پی­پی­ام تلوریم هستند؛ ميانگين همه ­ی انواع پيريت رسوبي در گروه هایلند 391 پی­پی­بی طلا،1489  پی­پی­ام آرسنیک و 8/3 پی­پی­ام تلوریم است. این سطوح مشابه با پیریت رسوبی در سنگ­های میزبان از نواحی عمده ­ی طلای تیپ کوهزایی در نیوزیلند و استرالیا است. مقايسه­ ی داده‌های کل سنگ و پيريت نشان می‌دهد که سنگ‌های نهشته­ شده در محیط­ های شیب قاره‌ای با ورودی‌ قابل‌توجه خاکزاد (تشکیل­شده به­ وسیله­ ی عمل سایش رودخانه و جریان آب) حاوی پيريت هستند که همواره غني از طلا، آرسنیک، تلوریم، کبالت و مس هستند. اگرچه داده‌ها محدود هستند، نمونه‌های کل سنگ از واحدهای چینه­ شناسی حاوی پیریت غنی از طلا نیز حاوی مقدار طلای بالا هستند که نشان می‌دهد بیشتر طلا در داخل پیریت رسوبی است. براساس ویژگی‌های زمین‌شناسی و مقایسه­ ی داده‌های شیمی پیریت با شیمی کل سنگ، چینه‌های حوضه‌ی آبریز سلوین عناصر لازم برای تشکیل رسوبات طلای تیپ کوهزایی را دارند: سنگ‌های منشأ غنی از طلا، شرایط دگرگونی قابل­ قبول برای تشکیل یک سیال کانه­ دار دگرگونی و آماده­ سازی فراوان ساختاری برای برقراری ارتباط سیالات و نهشته­ سازی کانه.

1-مقدمه

کردیلرای آمریکای شمالی میزبان طیف گوناگونی از نهشته ­های طلای مزوزوئیک-سنوزوئیک است که بیشتر آنها با فعالیت­های ماگمایی مربوط به فرورانش (برای مثال نهشته­ های اپی­ترمال، پورفیری، اسکارن و دیگر انواع نهشته­ های مربوط به نفوذ) ارتباط دارند (سیلیتوئه 2008). هرچند کردیلرای آمریکای شمالی نیز یک کوهزایی مزوزوئیک تا به امروز است (نلسون و همکاران 2013)، کمیابی نسبیِ نهشته­ های طلای تیپ کوهزایی در سطح جهانی را دارد، یک نوع نهشته که تصور می­شود باید نمادی از آن محیط تکتونیک باشد (گلدفرب و همکاران 2001). فقدان آشکار نهشته­ های مهم طلای تیپ کوهزایی در امتداد بخش داخلی کردیلرای شمالی در بریتیش کلمبیا و بیشتر یوکان وجود دارد...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله زمين شناسی در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید