Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,578,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی معدن " با موضوع " ژئوشیمی و ژئوکرونولوژی نفوذی‌های زایشی کانسار‌ی و عقیم در نواحی کانساری لوانچوان از کمربند متالوژنی کینلینگ شرقی، چین: تکامل تکتونیکی گوناگون و کاربردهای آن برای اکتشاف مواد معدنی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
ژئوشیمی و ژئوکرونولوژی نفوذی‌های زایشی کانسار‌ی و عقیم در نواحی کانساری لوانچوان از کمربند متالوژنی کینلینگ شرقی، چین: تکامل تکتونیکی گوناگون و کاربردهای آن برای اکتشاف مواد معدنی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Journal of Asian Earth Sciences
سال انتشار
2018
کد محصول
1013269
تعداد صفحات انگليسی
21
تعداد صفحات فارسی
42
قیمت بر حسب ریال
1,578,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
16 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

نواحی کانساری لوانچوان بخشی از کمربند متالوژنی کینلینگ شرقی در چین مرکزی را تشکیل می­دهد. ما در این مقاله، دو نفوذی زایشی کانساری، پلوتون گرانیتی شیبائوگو (SBG) و پلوتون گرانیتی ژونگیوکیو (ZYK)، با نفوذی عقیم کانساری لائوجانشان (LJS) از ناحیه­ ی کانساری لوانچوان را مقایسه می­کنیم. از لحاظ ژئوشیمیایی همه­ ی این سه نفوذی با سیلیسیم بالا، پتاسیم و آلکالن­ های بالا همراه با شاخص اشباع آلومین (ASI) متوسط توصیف می­شوند که ویژگی­های گرانیت تیپ I را نشان می­دهد. سنگ‌ها، به ویژه پلوتون­ های مربوط به کانسار نیز غنی­ شدگی در LREEs را نشان می­دهند. شیمی معدنی بیوتیت از نفوذی‌ها، ویژگی­های مشابه سیلیسیم و منیزیم بالا و آلومینیوم و آهن پایین را نشان می­دهد. دانه­ های زیرکون از نفوذی ZYK، سن اورانیوم-سرب 4/2  6/149 میلیون سال را نشان داد. دانه­ های زیرکون مقادیر εHf (t) نشان می­دهند و مدل سن دومرحله‌ای (TDM2) به ترتیب در محدوده ­ی 8/16 تا 7/19 میلیون سال هستند. ترکیب بیوتیت و داده‌های ایزوتوپی هافنیوم نشان می­دهد که ماگما از ذوب مجدد مواد عمیق پوسته با ورودی جزئی ترکیبات گوشته مشتق شده بود. ما نتایج را به منظور درک شرایط فیزیکی و شیمیایی، پتروژنز و محیط تکتونیک و کاربردهای آنها برای اکتشاف مواد معدنی بررسی می­کنیم. پلوتون­های زایشی کانساری محدوده ­های گسترده­ ی دمایی و ناپایداری اکسیژن نشان می­دهند که موجب کانی­ سازی مولیبدن-تنگستن می­شود. علاوه بر این، تخمین­ها درباره­ی فشار و عمق قرارگیری نشان می­دهد که فشار زیاد در یک محیط فشارزدایی به تکامل نهشته­های هیدروترمال ماگمایی کمک می­کند. داده­ های ما نشان می­دهند که ZYK بالاترین پتانسیل را برای کانی­سازی مولیبدن-تنگستن دارد. پلوتون­های زایشی کانساریِ ZYK و SBG در یک محیط تکتونیک انتقالی از فشاری به کششی همراه با متالوژنی بزرگ­مقیاس ایجادشده توسط گدازه ­های ورقه­ای حدود 145 میلیون سال تشکیل شده ­اند. با این حال، باتولیت LJS عقیم کانساری در یک محیط ژئودینامیکی مرتبط با کشش در حدود 115 میلیون سال تشکیل شدند. مطالعه­ ی ما نشان می­دهد که محیط­ های تکتونیک مختلف و شرایط فیزیکی و شیمیایی متعاقب، پتانسیل کانساری نفوذی­ها در ناحیه‌ی کانساری لوانچوان را تحمیل می­کند.

1-مقدمه

ناحیه‌ی کانساری لوانچوان بخشی از کمربند متالوژنی کینلینگ شرقی را تشکیل می­ دهد که میزبان کانی­سازی مولیبدن در سطح جهانی، توزیع ­شده در امتداد حاشیه­ی جنوبی کراتون چین شمالی است. این ناحیه­ ی کانساری از جمله بزرگترین نهشته­ های کانساری پلی­متالیک مولیبدن-تنگستن-سرب-روی-نقره در چین است (مائو و همکاران، 2011؛ لی و همکاران، 2012b؛ هان و همکاران، 2013؛ لی و همکاران، 2013؛ بائو و همکاران، 2014؛ گائو و همکاران، 2015؛ لی و همکاران، 2015a,b). مطالعات قبلی در این منطقه، انواع نهشته­ ها، منبع فلزی و ژنز آنها را بررسی کرده و کانسارها را به اسکارن و پورفیری-اسکارن تقسیم ­بندی کرده ­اند (چی و همکاران، 2009؛ دوان و همکاران، 2011؛ شیانگ و همکاران، 2012؛ یانگ و همکاران، 2013؛ ژانگ، 2014؛ کائو و همکاران، 2014؛ یانگ و همکاران، 2016). ناحیه‌ی کانساری لوانچوان را می‌توان عمدتاً به دو منطقه ­ی کانساری تقسیم کرد، یکی در منطقه ­ی کانساری نانیهو شمالی و دیگری در منطقه ­ی کانساری یوکو جنوبی که با هم سیستم پلی­متالیک لوانچوان را تشکیل می­دهند...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی معدن در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید