Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,265,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مديريت " با موضوع " بکارگیری تحلیل محتوا به عنوان یک روش تحقیق در بررسی گزارشگری سرمایه فکری " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
بکارگیری تحلیل محتوا به عنوان یک روش تحقیق در بررسی گزارشگری سرمایه فکری
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Journal of Intellectual Capital
سال انتشار
2004
کد محصول
1013284
تعداد صفحات انگليسی
13
تعداد صفحات فارسی
21
قیمت بر حسب ریال
1,265,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
160 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

پژوهشگران سرمایه فکری به گونه ای روزافزون نیاز دارند به این که بتوانند روش های تحقیق خاص مورد استفاده خود را برای جمع آوری داده های تجربی که به منظور بررسی دیدگاه های مرتبط با رویکردهای مختلف مدیریت و گزارشگری سرمایه فکری، مورد آزمون قرار می دهند، تعدیل کنند. از میان روش های متعدد موجود برای محققان پرسشگر در رابطه با گزارشگری سرمایه فکری، می توان تحلیل محتوا را محبوب ترین روش تحقیق دانست. هدف مقاله حاضر، مرور کاربرد تحلیل محتوا به عنوان یک روش تحقیق در درک گزارشگری سرمایه فکری و ارائه چند نمونه از کاربرد عملی این روش می باشد. همچنین، این مقاله به بررسی چندین مسئله روش تحقیق مرتبط با کاربرد تحلیل محتوا می پردازد که در ادبیات حسابداری محیطی اجتماعی مطرح گردیده است و هنوز به ادبیات سرمایه فکری وارد نشده اما به نظر می رسد که با پژوهش های مرتبط با گزارشگری سرمایه فکری، ارتباط پیدا کند. این مقاله به ارائه مسائلی می پردازد که هنگام بکارگیری تحلیل محتوا برای بررسی افشای داوطلبانه سرمایه فکری در گزارش های سالانه توسط سازمان های مختلف پدیدار می گردند. مقاله حاضر، همچنین به بیان دو مبنای نظری برای بررسی بیشتر افشای داوطلبانه سرمایه فکری توسط سازمان ها پرداخته و دلایل مطابقت تحلیل محتوا به عنوان ابزاری برای گردآوری داده های تجربی و آزمون فرضیه های پژوهش را با این دو تئوری مطرح می سازد.

1-مقدمه

حجم تحقیقات منتشره در رابطه با اندازه گیری و گزارشگری سرمایه فکری به سرعت رو به افزایش است. گوثرای و همکاران (2003) نشان می دهند که حوزه تحقیقات به چند شاخه تقسیم می شوند که هر کدام مشکلات خاص خود، تئوری ها و روش شناسی های پژوهشی خاص خود را دارند.

یکی از این شاخه های تحقیقاتی با گزارشگری سرمایه فکری، سر و کار دارد. در این شاخه، چندین نقطه تمرکز شامل ارزش مربوط بودن شاخص های خاص سرمایه فکری مانند هزینه های تحقیق و توسعه (لو و سوگیانیس، 1996)، سرمایه ای کردن دارایی های نامشهود (مانند گو و لو، 2001) و ادغام داده های سرمایه فکری با گزارش های مرتبط با اتخاذ تصمیم (مانند کالیر، 2001؛ موریتسن و همکاران، 2001) وجود دارد. کارهای اخیر انجام شده در رابطه با رهنمودهای گزارشگری سرمایه فکری (مانند موریتسن، 2001؛ دی ای تی آی، 2000؛ دی ام اس تی آی، 2003) نیز مایل به تدوین یک چارچوب برای شناسایی، مدیریت و گزارشگری سرمایه فکری می باشند. همه این بررسی های پژوهشی از گزارش سالانه به عنوان معیاری برای آن دسته از اطلاعات سرمایه فکری استفاده می کنند که در دسترس عموم قرار دارند....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مديريت در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مديريت در زمینه کلمات کلیدی زیر است:





Intellectual capital
Annual reports
Disclosure
Research methods
Stakeholders

ثبت سفارش جدید