Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,265,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی معدن " با موضوع " بهبود مدیریت ناوگان در معادن: فواید بکارگیری نسبت تطابق ناهمگونی ناوگان " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
بهبود مدیریت ناوگان در معادن: فواید بکارگیری نسبت تطابق ناهمگونی ناوگان
نویسنده/ناشر/نام مجله :
European Journal of Operational Research
سال انتشار
2017
کد محصول
1013305
تعداد صفحات انگليسی
25
تعداد صفحات فارسی
38
قیمت بر حسب ریال
1,265,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
3 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

معدن کاری نیاز به تجهیزات بزرگ و گران دارد : مشخص شده که هزینه حمل و نقل 50-60 درصد از کل هزینه های معدنکاری است. بهینه سازی ناوگان ترکیبی برای نگهداری پایداری کسب و کار ضروری است. یک روش جدید، بر اساس تفاوت در نسبت تطابق، پیشنهاد می شود: یک ناوگان کامیون ناهمگون، یک ناوگان بیل ناهمگون و یک ناوگان شامل بیل و کامیون های نا همگون. استفاده از شبیه سازی شواهدی را فراهم می آورد که نشان می دهد نسبت تطابق را می توان جهت تعیین تعداد انواع مختلف از کامیون ها در یک ناوگان بهینه استفاده کرد. انتخاب روشهای ابتکاری گسیل کامیون تاثیر قابل توجهی در بهره وری دارد. علاوه بر این، نتایج شبیه سازی شده نشان می دهد که انواع مختلف ناوگان ناهمگون دارای میزان تولید متفاوتی هستند.

1-مقدمه

مشاغل با سرمایه گذاری انبوه، مانند معدنکاری، به تجهیزات بزرگ و گران قیمت نیاز دارد . به طور معمول تجهیزات معادن روباز شامل 50-70 واحد دامپتراک ، 10-20 واحد شاول و 10-15 واحد تجهیزات رزرو می باشد. هزینه سرمایه ای سالانه و هزینه های عملیاتی چنین ناوگان های بزرگی می تواند تا چند صد میلیون دلار ایالات متحده باشد.

عملیات استخراج روباز شامل حفاری، بارگیری، حمل و نقل، تخلیه و خدمات فرعی است . از میان این موارد، مهمترین کار، تخصیص بهینه ی منابع کامیون و شاول است چونکه مقادیر زیادی زغال و باطله باید از معدن به مقصد خود از طریق مسیرهای باربری طولانی و شیبدار حمل شود. تحقیقات پیشین نشان می دهد که هزینه حمل و نقل بالا است و در حدود 50-60 درصد از کل هزینه عملیاتی می باشد.  در اینجا روش های تخصیص کامیون به طور مفصل شرح داده شده اند بگونه ای که بتوان با کم کردن تعداد کامیون ها نیز به تولید مورد نظر رسید. بنابراین، تمام جنبه های فرآیند عملیات استخراج معدن باید به روش مطلوب مدیریت شود تا عملیات معدنکاری از نظر مالی مستحکم و پایدار بماند. برای دستیابی به موفقیت در هر شغلی ، نیاز است تصمیم گیرنده بداند که این کار تا چه اندازه باید به خوبی اجرا شود و چه جایی از کار نیاز به بهبود دارد. پیش برنامه ریزی خوب نه تنها به دستیابی به تولید مورد نظر کمک می کند، بلکه باعث صرفه جویی در هزینه های تجهیزات می شود. بنابراین یافتن ناوگان تراک و شاول ترکیبی نزدیک به بهینه بسیار مهم است...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی معدن در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی معدن در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



heuristic truck dispatching methods
heterogeneous fleets

ثبت سفارش جدید