Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,265,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " فیزیک " با موضوع " تغییر ساختار سیستماتیک به ساختارهای مولکول مانند در هسته های 4n خودالحاقی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
تغییر ساختار سیستماتیک به ساختارهای مولکول مانند در هسته های 4n خودالحاقی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Theoretical Physics Supplement
سال انتشار
1968
کد محصول
1013384
تعداد صفحات انگليسی
12
تعداد صفحات فارسی
17
قیمت بر حسب ریال
1,265,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

نوارهای چرخشی با ساختاری مشابه مولکول دواتمی در هسته ­های سبک 4n خودالحاقی مانند α-α، α-12C و α-16O به صورت سیستماتیک در نزدیکی انرژی آستانه برای واپاشی به دو هسته زیرواحد ظاهر می ­شوند. رابطه بین تبدیل ساختار به ساختارهای مولکول مانند و انرژی آستانه برای واپاشی به هسته ­های زیرواحد مورد بحث و بررسی قرار می­ گیرد. مطابق با این مباحث، نمودارهای طرح­وار برای بیان تغییرات ساختاری سیستماتیک به ساختارهای مولکول مانند از طریق آزادسازی ذره آلفا ارائه می­ شود که تابعی از عدد جرمی و انرژی است. با توجه به این نمودار، نوارهای چرخشی با K=0± را می­ توان در هسته ­های سبک 4n در نظر گرفت. مرتبه قطبش حاصل از جدایی هسته­ های زیرواحد برای ساختاری مشابه با مولکول دواتمی به صورت کیفی مورد بحث و بررسی قرار می ­گیرد.

1-مقدمه

وجود ذره آلفای بسیار فشرده، منجر به مطالعه مدل ذره­ آلفا [1 – 4] در هسته­ های 4n خودالحاق شده است که بر اساس قانون پایداری انرژی بستگی هر پیوند است. با این وجود فرض فشردگی ذرات آلفا در کل سیستم مورد تردید است [2 – 5] زیرا ذرات آلفا در هسته، به آسانی به اجزای سازنده خود تفکیک می­ شوند. در هسته 8Be که باید اساسی برای مدل ذره آلفا باشد، درجه بالای تفکیک ذرات آلفا دیده می ­شود که یکی از دلایل مهم آن حالت برانگیخته کم انرژی با اسپین صفر است…

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله فیزیک در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده فیزیک در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


Self-Conjugate 4n Nuclei

ثبت سفارش جدید