Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,265,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی پزشکی " با موضوع " رفتار حرکت سرپایی در بیماران زوال عقل: مقایسه ای با بیماری پارکینسون " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
رفتار حرکت سرپایی در بیماران زوال عقل: مقایسه ای با بیماری پارکینسون
نویسنده/ناشر/نام مجله :
IEEE Transactions on Neural Systems and Rehabilitation Engineering
سال انتشار
2015
کد محصول
1013446
تعداد صفحات انگليسی
10
تعداد صفحات فارسی
26
قیمت بر حسب ریال
1,265,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

تحليل حرکت مبتني بر شتاب سنجي، ​​روش نویدبخشی برای دستيابي به اطلاعات عمیق در مورد مشخصه های حرکت بيماران مبتلا به اختلالات عصبي مانند زوال عقل و بيماري پاركينسون (PD) است. به منظور بهبود کاربرد عملی آن در خارج از آزمایشگاه یا بیمارستان باید متریک های جدیدی با قابلیت اندازه‌گیری حرکت سرپایی و روش های استخراج آنها از روی داده های بلند مدت شتاب طراحی شوند. در این مقاله روشی برای تحلیل حرکت ارائه می شود که برای این منظور به دست آمده است. سیستم ما مبتنی بر یک شتاب سنج نصب شده در بالاتنه و الگوریتم تحلیلی برای ارزیابی رفتار حرکت است که می تواند وابسته به شرایط باشد. این الگوریتم شامل شناسایی پیک های حرکت از روی داده های شتاب و تحلیل الگوهای چندمودی در رابطۀ بین چرخۀ حرکت و شتاب عمودی حرکت می باشد. مجموعه ای از شش معیار جدید را می توان با اِعمال این الگوریتم به سیگنال حرکت 24 ساعته به دست آورد. برای بررسی عملکرد و کارایی روش پیشنهادی، داده های شتاب را از 13 فرد سالم، 26 فرد مبتلا به PD و 26 فرد مبتلا به اختلال شناختی خفیف یا زوال عقل ثبت کرده ایم. هر گروه افراد بیمار نیز بر اساس شدت بیماری به دو دسته تقسیم شده اند که هر کدام شامل 13 نفر هستند و رفتار حرکت این پنج گروه با هم مقایسه شده اند. ما دریافتیم که گروه های سالم، PD و MCI/ زوال عقل دارای الگوهای حرکتی خاصی هستند که می توان با استفاده از مجموعه معیارهای حرکتِ به دست آمده، آنها را از یکدیگر متمایز کرد. همچنین پارامترهای متعارف مانند شتاب حرکت، چرخۀ حرکت و تنوع حرکت را مورد بررسی قرار دادیم اما موفق به بازتولید تفاوت های مشخص در بین این پنج گروه نشدیم. این یافته ها نشان می دهند که روش تحلیل حرکت پیشنهادی را می توان برای به دست آوردن ویژگی های حرکت ویژۀ بیماری در محیط های اجتماعی به کار برد.

1-مقدمه

راه رفتن یکی از اساسی ترین فعالیت های انسان به شمار می رود. معیارهای کمّی حرکت از قبیل تعداد گام در دقیقه، سرعت حرکت و طول گام، اطلاعات ارزشمندی در مورد عملکرد حرکت فرد و همچنین پیشرفت سالخوردگی و بیماری ارائه می دهند. ارزیابی حرکت انسان بر اساس حسگرهای پوشیدنی مانند شتاب سنج و ژیروسکوپ در طول دهۀ گذشته توجهات فزاینده ای را به خود جلب کرده است [1] [2]. این حسگرها سبک‌ وزن و کم هزینه هستند و طول عمر زیادی دارند و امکان شناسایی ویژگی های مکانی و زمانی به صورت عینی و بدون جلب توجه در حرکت عادی و بیمارگونه را میسر می سازند…

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی پزشکی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی پزشکی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Accelerometer
biomedical signal processing
dementia

ثبت سفارش جدید