Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,314,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی پزشکی " با موضوع " تهیه و تعیین مشخصات داربست های زیست تخریب پذیر پلی اورتانی با تخلخل بالا برای کاربرد در بافت های نرم " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
تهیه و تعیین مشخصات داربست های زیست تخریب پذیر پلی اورتانی با تخلخل بالا برای کاربرد در بافت های نرم
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Biomaterial
سال انتشار
2005
کد محصول
1013449
تعداد صفحات انگليسی
25
تعداد صفحات فارسی
21
قیمت بر حسب ریال
1,314,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

در مهندسی بافت های نرم، ترکیب خاصیت کشسانی و استحکام بالا و خواص زیست تخریب پذیری قابل کنترل در داربست ها از اهمیت بالایی برخوردار است. به منظور تکمیل این معیار طراحی از دو داربست از جنس پلی‌اورتان اوره زیست تخریب پذیر یعنی پلی استر اورتان اوره (PEUU) و پلی اتر استر اورتان اوره (PEEUU) که پیش تر سنتز شده اند، استفاده می شود. این دو داربست از پلی کپرولاکتون، 1،4 دی ایزوسیانات بوتان و پوترسین تهیه می شوند. پلی اورتان اوره های PEUU و PEEUU بیش تر از طریق جدایی فاز با القای گرمایی و با استفاده از دی متیل سوفوکسید (DMSO) به عنوان حلال، ساخته می شوند. تاثیر غلظت محلول پلیمری، دمای آبدهی و نوع پلیمر بر مورفولوژی حفره و تخلخل بررسی گردید. داربست ها به گونه ای تهیه شدند که دارای حفره های باز و به هم متصل با ابعاد چند میکرومتر الی بیش از 150 میکرومتر و تخلخل 97-80 درصد باشند. با تغییر دمای آبدهی یا غلظت محلول پلیمر می توان به داربست هایی با توزیع حفره های لوله ای تصادفی یا جهت دار دست یافت. داربست های ساخته شده از PEUU انعطاف پذیر بوده و دارای کرنش شکست 214 درصد و بالاتر و استحکام کششی تقریباً 1/0 مگاپاسکالی بوده در حالی که داربست های ساخته شده از PEEUU عموماً از استحکام و کرنش شکست کم تری برخوردارند. چگونگی تخریب داربست در بافر (محیط واسط) آبی به تخلخل و آب دوستی پلیمر ارتباط دارد. سلول های ماهیچه صاف به روش فیلتراسیون درون داربست پخش شدند. نشان داده شد که هر دو داربست موجب تقویت چسبندگی و رشد سلول شده و همچنین رشد سلول های ماهیچه صاف در داربست های PEEUU، بیش تر است. این داربست های انعطاف پذیر و زیست‌تخریب پذیر، پتانسیل خوبی برای استفاده به عنوان داربست های سلولی در کاربردهای آتی مهندسی بافت های قلبی- عروقی یا سایر بافت های نرم از خود به نمایش گذاشتند.

1-مقدمه

انواع گوناگونی از پلیمرهای آب (هیدرولیز) تخریب پذیر برای ساخت داربست های به کار رفته در مهندسی بافت توسعه داده شده است. با این حال، اکثر این پلیمرها از پلی استرهای آلیفاتیک خطی با وزن مولکولی بالا و کوپلیمرهای آن تشکیل شده است. این مواد به علت برخورداری از دمای عبور شیشه نسبتاً بالا و مدول بالا، دارای خواص مکانیکی مناسب جهت استفاده در مهندسی بافت سخت هستند ]6-1[. در حالی که داربست های الاستیک جهت استفاده در مهندسی بافت نرم مناسب هستند زیرا آن ها متناسب با وضعیت های گوناگون مکانیکی حین ساخت بافت، قابل تنظیم هستند ]7[...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی پزشکی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی پزشکی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Biodegradation
Polyurethane
Scaffold

ثبت سفارش جدید