Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,265,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی عمران " با موضوع " تأثیر نوع خاک بر رفتار سیکلی خاک‌های تثبیت شده با مواد شیمیایی و به صورت مسلح نشده و مسلح شده با الیاف پلی‌پروپیلن " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
تأثیر نوع خاک بر رفتار سیکلی خاک‌های تثبیت شده با مواد شیمیایی و به صورت مسلح نشده و مسلح شده با الیاف پلی‌پروپیلن
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Soil Dynamics and Earthquake Engineering
سال انتشار
2018
کد محصول
1013457
تعداد صفحات انگليسی
8
تعداد صفحات فارسی
22
قیمت بر حسب ریال
1,265,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
3 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

در این کار تأثیر بارگذاری سیکلی بر رفتار پنج خاک متفاوت تثبیت شده با استفاده از سیمان پرتلند که با استفاده از الیاف پلی‌پروپیلن مسلح شده و مسلح نشده‌اند، بررسی می‌گردد. افزودن الیاف در مواد کامپوزیتی تأثیر مثبت بر رفتار سیکلی و کاهش کرنش محوری دائمی دارد، در حالی که افزایش مقدار ذرات رس / سیلت و مقدار ماده آلی تأثیر منفی دارد. تأثیر مرحله سیکلی بر ویژگی‌های مکانیکی با مقایسه نتایج حاصل از تست‌های مقاومت فشاری محدود نشده انجام شده بدون بارگذاری سیکلی و پس از آن ارزیابی می‌گردد. نتایج آزمایشگاهی نشان می‌دهند که مرحله سیکلی موجب افزایش مقاومت فشاری محدود نشده و سختی می‌شود و این اثر برای خاک‌های تثبیت شده مسلح نشده بیشتر می‌باشد. افزودن الیاف در خاک تثبیت شده باعث افزایش مقاومت در برابر مواد با سطح تثبیت کم می‌شود و تأثیر مخالفی برای مواد سخت‌تر دارد.

1- مقدمه

در طی چند سال گذشته، مطالعات متعددی در مورد استفاده از الیاف مصنوعی و الیاف فولادی [1-17] در مخلوط‌های آب –اتصال دهنده - خاک برای بهبود ویژگی‌های مکانیکی خاک‌های تثبیت شده انجام شده‌اند که عمدتاً باعث افزایش شکل‌پذیری و تعدیل مقاومت کششی و خمشی می‌گردند. به طور كلي آثار منتشر شده در مورد اين موضوع و بر اساس نتايج آزمایش‌های یکنواخت نشان می‌دهند كه استفاده از الیاف كوتاه موجب كاهش شکنندگی و افزايش مقاومت پس از اوج مواد کامپوزيتي می‌شود. از نظر تأثیر الیاف بر روی مقاومت، نتایج کاملاً یکسان نیستند، زیرا که به نوع الیاف، مقدار اتصال دهنده و حتی نوع آزمایش مورد استفاده برای ارزیابی مقاومت فشاری و / یا کششی بستگی دارد...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی عمران در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید