Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,265,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی عمران " با موضوع " مقايسه شاخص‌های آسیب در تحليل تاريخچه زماني غيرخطي قاب‌های خمشی فولادی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
مقايسه شاخص‌های آسیب در تحليل تاريخچه زماني غيرخطي قاب‌های خمشی فولادی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
ASIAN JOURNAL OF CIVIL ENGINEERING (BUILDING AND HOUSING)
سال انتشار
2007
کد محصول
1013468
تعداد صفحات انگليسی
17
تعداد صفحات فارسی
24
قیمت بر حسب ریال
1,265,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
656 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

شاخص‌های آسیب با هدف تولید یک معیار کمی از آسیب‌های سازه‌ای، جنبه‌های مختلفی از پاسخ سازه‌ای را در نظر می‌گیرند. در اين مقاله، شاخص‌های آسیب بر اساس تغيير شكل، انرژي، پارامترهاي مودال و رفتار خستگي کم چرخه به منظور یافتن یک ارتباط بین مقادیر عددي آن‌ها مورد بررسي قرار گرفتند. شاخص‌های آسیب انتخاب شده با به کار بردن آن‌ها در تحلیل غیر خطی قاب‌های مختلف فولادی با ارتفاع کم تحت مجموعه‌ای از هفت شتاب‌نگاشت زلزله مطابق با یک وضعیت خاک خاص، مقایسه شدند. همبستگی و رابطه بین شاخص‌های مختلف به صورت گرافیکی ارائه شده و فرمول‌های تقریبی تبدیل نیز ارائه شده‌اند.

1-مقدمه

اندازه‌گیری کمی آسیب سازه‌ای در طی زلزله‌ها همیشه یک مسئله چالش‌برانگیز برای مهندسان سازه بوده است. شاخص‌های آسیب مختلف با هدف اندازه‌گیری آسیب‌های سازه‌ای در سازه‌های نمونه و مدل تحت تحریک لرزه‌ای پیشنهاد شده‌اند. این شاخص‌ها از پارامترهای مختلفی مانند تغییر مکان جانبی، دوره تناوب سازه، جذب انرژی و خستگی سیکلی در برآورد میزان آسیب استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، Krawinkler و Zohrei [1] یک شاخص آسیب را پیشنهاد کردند که در آن از مفهوم خستگی سیکلی استفاده می‌شود؛ Park و Ang [2 و 3] شاخص دیگری را پیشنهاد کردند که ترکیبی از تغییر شکل‌های غیر تجمعی و مفاهیم انرژی است. دیگر شاخص آسیب ترکیبی توسط بزرگ نیا و برترو [4-6] معرفی شد...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی عمران در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران در زمینه کلمات کلیدی زیر است:





Damage index
steel moment frame
earthquake assessment
low cyclic fatigue

ثبت سفارش جدید