Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
968,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " روانشناسی " با موضوع " تاثیر مصاحبه ی انگیزشی بر روی کیفیت زندگی بیماران مبتلا به صرع " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
تاثیر مصاحبه ی انگیزشی بر روی کیفیت زندگی بیماران مبتلا به صرع
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Epilepsy & Behavior
سال انتشار
2016
کد محصول
1013498
تعداد صفحات انگليسی
5
تعداد صفحات فارسی
12
قیمت بر حسب ریال
968,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
721 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

هدف: در این مطالعه، تاثیر مصاحبه­ ی انگیزشی بر روی کیفیت زندگی بیماران مبتلا به صرع مورد ارزیابی قرار گرفت.

روش­ها: 56 بیمار مبتلا به صرع در یک کارآزمایی بالینی به صورت تصادفی به گروه ­های مداخله و کنترل تقسیم شدند. مصاحبه­ ی انگیزشی در طول 5 جلسه برای گروه مداخله انجام شد و گروه کنترل، خدمات مراقبت سلامت را دریافت کردند. پرسشنامه­ ی کیفیت زندگی در بیماران مبتلا به صرع (QOLIE-89) به عنوان پیش و پس آزمون برای هر دو گروه مورد استفاده قرار گرفت. قبل و دو ماه بعد از درمان، هر دو گروه مورد ارزیابی قرار گرفتند. داده ­ها توسط آزمون t، آزمون مربع کای و آزمون t جفتی تجزیه و تحلیل شدند.

نتایج: تجزیه و تحلیل داده­ ها نشان داد که میانگین امتیاز QOLIE-89 در گروه مداخله قبل و بعد از درمان، به ترتیب 8.55 ± 38.94 و 7.99 ± 70.90 بود و در گروه کنترل، به ترتیب 12.27 ± 44.59 و 7.16 ± 36.52 بود. گروه مداخله، افزایش معنادار امتیاز را در کیفیت زندگی خود (p<0.001) نشان دادند؛ در حالی که گروه کنترل کاهش امتیاز (p<0.001) را داشتند.

نتیجه­ گیری: رویکرد مصاحبه­ ی انگیزشی می­تواند به عنوان یک روش درمانی برای بهبود کیفیت زندگی بیماران مورد استفاده قرار گیرد.

1-مقدمه

به علت تشنج ­های غیر قابل پیش­بینی، بیماران مبتلا به صرع پیامدهای اقتصادی، اجتماعی، فیزیکی و روانی را در تمام ابعاد زندگی خود تجربه می­کنند. شیوع جهانی صرع بین 0.5 تا 0.9 درصد برآورد شده است. یک مطالعه­ ی ایرانی شیوع 1.8 درصد صرع را در مناطق روستایی و شهری ایران نشان داد. برخی از مطالعات در ایران، آفریقا، ایالات متحده و انگلستان نشان داده­اند که بیماران مبتلا به صرع، بدنامی اجتماعی را تجربه می­کنند و به عنوان بیمار روانی، بی­عقل، دیوانه شناخته می­شوند. مطالعات متعدد در سراسر جهان، بدفهمی و نگرش ­های منفی را در جمعیت عمومی گزارش کرده ­اند. افراد مبتلا به صرع بدون شک در برابر بدنامی فراگیر در بسیاری از جوامع آسیب­ پذیر هستند....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.

 


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله روانشناسی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده روانشناسی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Epilepsy
Motivational interviewing
Quality of life

ثبت سفارش جدید