Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,397,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " علوم سياسی " با موضوع " سیاستگذاری صنعتی و دولتی سازی: تلاش برزیل در توسعه صنعتی نفت محور " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
سیاستگذاری صنعتی و دولتی سازی: تلاش برزیل در توسعه صنعتی نفت محور
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Third World QuarTerly
سال انتشار
2018
کد محصول
1013545
تعداد صفحات انگليسی
19
تعداد صفحات فارسی
18
قیمت بر حسب ریال
1,397,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
577 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

این مقاله با استفاده از سیاست صنعتی نفت محور برزیل بعنوان یک مطالعه موردی، به بررسی استراتژی­ های در حال تغییر دولت­ های توسعه گرا می­ پردازد. ما رابطه بین دولت، پتروبراس (شرکت نفت و گاز برزیلی) و نخبگان صنعتی را در چارچوب تاکید مجدد برزیل بر استراتژی توسعه صنعتی بخش محور تحلیل می­ کنیم. ما با تحلیل دقیق و بررسی مجدد مدل دولت توسعه­ گرا، پیشنهاد می­ کنیم که دولت­ های توسعه گرا، بخصوص بوروکراسی و شرکت­ های دولتی (SOEها) آنها، ذاتا سیاسی هستند، و اینکه سیاست­ های پولی به شکلی پیچیده درون رژیم ­های رشد بالای هدایت شده توسط دولت جای می­ گیرند. با توجه به دشواری خصوصی سازی بعنوان راه حلی برای حاکمیت(نادرست) SOE، چالش برزیل عبارت است از تعدیل مداخلات سیاسی شدیدی که استقلال پتروبراس را در گذشته تضعیف کرده ­اند و حفظ ظرفیت نهادی جهت هدایت منافع به سمت سرمایه­ گذاری و نوآوری.

1-مقدمه

رسوایی لاوا جاتو (کار واش)که پتروبراس، شرکت انرژی دولتی برزیل، را در کانون فساد سیاسی قرار داد، نشان دهنده آشکارسازی تدریجی سیاست­ های مداخله گرای دولت در برزیل بود. چیزی که به بحران سرمایه­ داری دولتی برزیل تبدیل شد، پایانی بر دولت لولا دا سیلوا و حزب کارگران (PT) او – که سرمایه ­داری دولتی را بعنوان یک استراتژی توسعه تعمیق بخشیدند - بود. زمانیکه این بحران عمیق ­تر شد، و سیاستمداران، بورکرات­ های دولتی و شرکت­ های خصوصی بیشتری تحت تحقیقات قرار گرفتند، پرسش­ هایی در این مورد بوجود آمده است که آیا دولت توسعه گرای برزیل به سرمایه­ داری یغماگر تبدیل شده است یا خیر...

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله علوم سياسی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده علوم سياسی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Developmental state
Brazilian developmentalism
industrial policy

ثبت سفارش جدید