Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,314,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی عمران " با موضوع " اثر بازشوی پایه در دیوار برشی بتن مسلح " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
اثر بازشوی پایه در دیوار برشی بتن مسلح
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Civil and Environmental Research
سال انتشار
2014
کد محصول
1013569
تعداد صفحات انگليسی
11
تعداد صفحات فارسی
20
قیمت بر حسب ریال
1,314,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

اثبات شده است که دیوارهای برشی (SW) برای مقاومت در برابر بارهای جانبی/ لرزه ­ای و انتقال آن ها در مناطق لرزه ­خیز، مؤثر و کارآمد هستند. در ساختمان­ های بلند، ایجاد پارکینگ زیرزمین که با عنوان stilt parking­ نیز شناخته می ­شود، مرسوم است که این امر، منجر به تعبیه­ ی بازشوهایی در پایه ­ی دیوارهای برشی می­ شود. بنابراین، بررسی موقعیت و قرارگیری منطقی بازشوی پایه و رفتار سازه، دارای اهمیت است. در این مقاله، مطالعه ­ای در مورد دیوار برشی دارای بازشوهای پایه، با تمرکز بر مقایسه ­ی ظرفیت باربری آن نسبت به ظرفیت باربری دیوار برشی یکپارچه ارائه شده است. برای مدل­ سازی و تحلیل، بسته ­ی اجزاء محدود در نرم ­افزار ANSYS مورد استفاده قرار گرفته است. یک تحلیل استاتیکی غیرخطی برای 2 پارامتر الف) محل بازشوی پایه و ب) درصد مساحت بازشوی پایه (مساحت بازشو نسبت به مساحت دیوار برشی) برای دیوار برشی انجام شده است. مشاهده شده است که وجود بازشوی پایه­ ی خارج از مرکز، در مقایسه با بازشوی پایه ­ی متقارن، منجر به حصول ظرفیت باربری کمتری می­ شود. همچنین، مشخص شده است که برای دیوار برشی دارای بازشوی پایه با مساحت بزرگتر از 50 درصد مساحت دیوار برشی یکپارچه، ظرفیت باربری به طور ناگهانی کاهش می ­یابد.

1-مقدمه

یکی از سیستم­ های مقاوم در برابر نیروی جانبی، متشکل از دیوارهای برشی است که شامل اعضای سازه­ای قائم، به  اضافه ­ی دال­ ها، تیرها و ستون­ ها هستند. این دیوارها، معمولاً در تراز فونداسیون شروع می ­شوند و در سراسر ارتفاع ساختمان، پیوسته هستند. ضخامت آنها، ممکن است به اندازه ­ی 150 میلیمتر باشد یا ارتفاع آن ها در ساختمان­ های بلند، به اندازه ­ی 400 میلیمتر باشد. دیوارهای برشی، به طور معمول، هم در امتداد طول و هم در امتداد عرض ساختمان­ ها ایجاد می ­شوند…

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید 


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی عمران در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




ANSYS
Base opening
Non Linear Static Analysis

ثبت سفارش جدید