Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,397,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی فناوری اطلاعات " با موضوع " انتخاب فوق ابتکاری چندمرحله‌ای تکرارشونده " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
انتخاب فوق ابتکاری چندمرحله‌ای تکرارشونده
نویسنده/ناشر/نام مجله :
European Journal of Operational Research
سال انتشار
2016
کد محصول
1013576
تعداد صفحات انگليسی
14
تعداد صفحات فارسی
35
قیمت بر حسب ریال
1,397,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

علاقه روزافزونی نسبت به طراحی روش‌های جستجوی عمومی با قابلیت استفاده مجدد وجود دارد که این رویکردها برای مسائل مختلف به جای راه‌حل‌های مناسب برای یک مسئله خاص تنها قابل استفاده هستند. فرآیندهای فوق ابتکاری به عنوان رویکردهایی سطح بالا پدید آمدند که فضای شکل گرفته توسط مجموعه‌ای از فرآیندهای ابتکاری (اپراتورهای حرکتی) را کاوش می‌کنند یا مولفه‌هایی ابتکاری برای حل مسائل سخت محاسباتی هستند. انتخاب فوق ابتکاری ترکیبی و کنترل یک مجموعه از پیش تعریف شده از فرآیندهای فوق ابتکاری سطح پایین با هدف بهبود راه‌حل اولیه تولید شده با انتخاب و اعمال ابتکاری مناسب به یک راه‌حل دریافتی و تصمیم‌گیری در مورد پذیرش یا رد راه‌حل جدید در هر مرحله تحت چارچوبی تکرارشونده است. طراحی یک ساز و کار کنترل انطباقی برای انتخاب ابتکار و ترکیب آن با روش پذیرشی مناسب یک چالش اساسی است زیرا هر دوی مولفه‌ها می‌توانند بر عملکرد کلی انتخاب فوق ابتکاری تاثیر بگذارند. در این مطالعه، ما رویکرد فوق ابتکاری چند مرحله‌ای تکرار شونده جدیدی را توصیف می‌کنیم که از طریق دو فرآیند فوق ابتکاری تعاملی به چرخه در می‌آید و بر اساس این اصل عمل می‌کند که تمامی فرآیند‌های فوق ابتکاری سطح پایین برای یک حوزه مسئله در هر نقطه‌ای از فضای جستجو مفید نخواهند بود. نتایج تجربی بر روی بنچمارک فوق ابتکاری نشان می‌دهد که موفقیت انتخاب فوق ابتکاری پیشنهادی در میان شش حوزه مسئله از جدیدترین رویکردهای این حوزه نیز بهتر است.

1-مقدمه

اکثر سیستم‌های تصمیم‌یار فعلی تمایل به استفاده از دانش تخصصی در هسته خود دارند و اغلب به شکل سفارشی برای یک دامنه کاربردی خاص طراحی شده‌اند. در نتیجه، آنها نمی‌توانند برای حل یک مسئله از دامنه دیگری مورد استفاده واقع شوند. از سویی دیگر، پیشرفت‌های علمی قابل توجهی در توسعه سیستم‌های خودکار به طور کلی انجام شده است که حال این سیستم‌ها قادر به یادگیری، انطباق و بهبود رفتار خود در حین حل یک مسئله هستند. فرآیند‌های فوق ابتکاری چنین متدولوژی‌هایی هستند و در عین حال که به انجام جستجو در فضای تشکیل یافته توسط مجموعه‌ای از ابتکارات سطح پایین می‌پردازند (اپراتورهای حرکتی) که بر روی راه‌حل‌ها کار می‌کنند (برک 2013)…

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید 



این مقاله ترجمه شده مهندسی فناوری اطلاعات در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Heuristics
Combinatorial optimisation
Hyper-heuristic

ثبت سفارش جدید