Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
968,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " پزشكی " با موضوع " اهمیت ECG لید aVR در تشخیص افتراقی انفارکتوس حاد دیواره تحتانی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
اهمیت ECG لید aVR در تشخیص افتراقی انفارکتوس حاد دیواره تحتانی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
internal medicine
سال انتشار
2007
کد محصول
1013618
تعداد صفحات انگليسی
5
تعداد صفحات فارسی
12
قیمت بر حسب ریال
968,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

اهداف: بررسی اینکه آیا تغییرات ST در لید aVR بر روی 12 لید ECG می­ تواند برای شناسایی شریان مربوط به انفارکتوس (IRA) در بیماران دچار سکته قلبی حاد میوکارد تحتانی استفاده شود. مواد و روش ­ها: ویژگی­ های ECG در 90 بیمار مبتلا به سکته قلبی تحتانی که در آن  IRA با آنژیوگرافی عروق کرونر تایید شده بود، مورد بررسی قرار گرفت. نتایج : شریان کرونر راست (RCA) و شریان کرونری سیرکومفلکس چپ (LCX) به ترتیب در 70 و 20 بیمار به عنوان IRA شناسایی شدند. کاهش ST  در aVR ≥0.1 میلی ولت در 14 بیمار (70٪) وجود داشت که LCX به عنوانIRA  و در 4 بیمار (  p <0.001%5.7) RCA به عنوان به عنوان IRA شناسایی شد. با استفاده از کاهش قطعه ST با≥0.1mV در aVR به عنوان معیار، حساسیت و اختصاصیت در تشخیص LCX به عنوانIRA  به ترتیب 70% و94.3٪ بود. نتیجه گیری: کاهش قطعه ST  در aVR بیماران مبتلا به انفارکتوس میوکارد حاد تحتانی مربوط به LCX شایع است. تغییرات ST در این لید با اختصاصیت عالی و حساسیت خوب تشخیص LCX از RCA به عنوان IRA همراه است.

1-مقدمه

انفارکتوس میوکارد تحتانی که 50-40٪ انفارکتوس­های­ حاد میوکارد را تشکیل می­دهد می ­تواند به علت انسداد شریان کرونر راست (RCA) و یا شریان کرونر سیرکومفلکس چپ (LCX) (شریان مربوط به انفارکتوس( IRA)) تشکیل شود. تشخیص به موقع IRA، با استفاده از 12 لید ECG مهم است، زیرا ممکن است پیش آگهی و استراتژی ­های درمانی بین انفارکتوس میوکارد(MI) تحتانی مربوط به LCX و RCA متفاوت باشد(5-2)...

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله پزشكی در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید