Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,265,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " زيست شناسی " با موضوع " پتانسیل لیراگلوتاید در درمان بیمارانی با دیابت نوع دو " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
پتانسیل لیراگلوتاید در درمان بیمارانی با دیابت نوع دو
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Vascular Health and Risk Management
سال انتشار
2009
کد محصول
1013649
تعداد صفحات انگليسی
14
تعداد صفحات فارسی
22
قیمت بر حسب ریال
1,265,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
409 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

لیراگلوتاید مشابه با GLP-1 با عملکرد طولانی مدت می ­باشد، که توسط مرکز  Novo Nordisk ایجاد شده است و اخیرا برای درمان دیابت نوع 2 مورد بررسی قرار گرفته است. با تزریق لیراگلوتاید به میزان نابرابر به آلبومین متصل می­ شود و بررسی ­های دارویی نشان داده است که این دارو برای تزریق روزانه مناسب می­باشد. در بررسی ­های کلینیکی به مدت زمان یک سال، نشان داده شد که این دارو تاثیر سودمندی بر روی عملکرد سلول­ های بتا دارد و این سبب پیشرفت در کنترل قند خون می ­شود. میزان گلوگز خون در حالت ناشتا و بعد از صرف غذا کاهش می­ یابد و با کاهش میزان HbA1c مرتبط می­ شوند. لیراگلوتاید اگر به تنهایی مورد استفاده قرار بگیرد بیشتر تاثیر گذار خواهد بود و در ترکیب با سایر داروهای دیابتی میزان HbA1c تا 1.5% از حالت پایه کاهش می ­یابد (8.4-8.2%). چون میزان گلوکز خون به عملکرد آن بستگی دارد شاخص پایینی از افت قند خون دیده می­ شود. لیراگلوتاید با کاهش وزن بدن و کاهش فشار خون سیستولی در ارتباط می ­باشد. عوارض شایع این دارو مربوط به شکم و روده (حالت تهوع، استفراغ و اسهال) می ­باشد. این عوارض در زمان شروع درمان زیاد می ­باشد اما با گذر زمان کاهش می­ یابد. بررسی­ های بیشتر نشان داده که این دارو پایداری بیشتری داشته و ایمن و موثر است.

1-مقدمه

بیماری دیابت نوع 2 (T2DM) یک بیماری پیش رونده است که با مقاومت به انسولین و کاهش عملکرد سلول­ های بتا که سبب تخریب القا تولید انسولین به وسیله گلوکز می ­شود توصیف می ­گردد. در ابتدا ترشح زیاد انسولین دیده می ­شود سپس میزان قند خون افزایش یافته و سپس علائم دیابت و افزایش شیوع بیماری و مرگ و میر دیده می­ شود. بررسی ­ها نشان داده است که استفاده از متفورمین به همراه سایر داروها (همانند ترکیبات رژیم غذایی، داروهای افزایش دهنده فعالیت فیزیکی بدن و کاهش وزن) می تواند سبب کنترل افزایش قند خون شود (1)....

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله زيست شناسی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده زيست شناسی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




liraglutide
GLP-1
incretin mimetic

ثبت سفارش جدید