Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,331,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی عمران " با موضوع " چارچوبی برای برآورد ضرایب راهبردی آلودگی از داده های پایش کیفیت آب بلند مدت در رودخانه " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
چارچوبی برای برآورد ضرایب راهبردی آلودگی از داده های پایش کیفیت آب بلند مدت در رودخانه
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Environmental Modelling & Software
سال انتشار
2008
کد محصول
1013654
تعداد صفحات انگليسی
13
تعداد صفحات فارسی
33
قیمت بر حسب ریال
1,331,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

تکنیک های مدل سازی برای برآورد بار آلاینده ها در منابع آبی از مدل های ساده ضریب راهبردی و مدل های رگرسیون تا مدل های مکانیستیکی پیچیده تر، متغیر می باشند. همه مدل های ضریب راهبردی و بسیاری از مدل های پیچیده مکانیستیکی بر ضرایب راهبردی آلاینده ها جهت برآورد منابع آلودگی و انتقال در حوضه های آبخیز بزرگ، متکی می باشند. معمولاً ضرایب راهبردی آلاینده ها با پایش حوضه های آبخیز کوچک یا قطعات میدانی جهت مجزا ساختن سهم هریک از کاربری های اراضی، تعیین می شوند. با این وجود، ضرایب راهبردی آلاینده از مطالعات با مقیاس حوضه آبخیز کوچک و قطعات میدانی را نمی توان با اطمینان در مدلسازی کیفیت آب در مقیاس حوضه آبخیز بکار برد. هدف این مقاله، ارائه چارچوبی برای برآورد ضرایب راهبردی آلاینده ها از داده های معمولاً موجود کیفیت آب در رودخانه، می باشد. ترکیبی از ابزار آماری، مکانی و هیدرولوژیکی که به آسانی و رایگان در دسترس می باشند و یک روش رگرسیون چندگانه برای برآورد ضرایب راهبردی آلاینده، پیشنهاد می شود. یک مطالعه موردی از حوضه آبخیز رودخانه فوجی ژاپن ارائه شده است که در آن، ضرایب راهبردی مواد آلی و عناصر مغذی، برآورد شده است. اغلب ضرایب راهبردی آلاینده در a برابر با 0/05 معنادار بودند و طبقات کاربری اراضی مورد استفاده در مدل های رگرسیون چندگانه، بیش از 85% تغییرپذیری در بارگذاری را باعث شده اند. این نتایج بخصوص با توجه به فشار موردنیاز برای شناسایی فعالیت های مدیریتی مناسب جهت بهبود کیفیت آب در حوضه آبخیز، مورد حمایت قرار می گیرند. توصیه می شود که مؤلفه های تعداد موردنیاز ایستگاه های پایش کیفیت آب، تناوب های نمونه برداری و مدت زمان نمونه بردای کیفیت آب جهت ارتقاء قدرت و مفید بودن روش پیشنهادی، بیشتر مورد بررسی قرار گیرند.

1-مقدمه

بارگذاری وسیع مواد آلی و عناصر مغذی در رودخانه ها، دریاچه ها، مخازن و مصب ها، یکی از معضلات مدیران منابع آب بحساب می آید. این مشکلات نه تنها شامل یوتریفیکاسیون (پرغذایی) که به از دست رفتن قابل توجه مطبوعیت منابع آبی، شیلات و تفریح منجر می گردد (ICWE، 1992)، بلکه هزینه های تصفیه آب را نیز افزایش می دهد (هوارت و همکاران، 2000). بطورکلی، و نوع از منابع آلودگی تعریف شده اند. اولی، آلودگی با منبع نقطه ای است که می تواند به یک منشأ یا منبع منفرد نظیر تخلیه تصفیه خانه فاضلاب، مربوط باشد...

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی عمران در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Water quality
Pollutant export coefficients
Point and non-point source pollutant loadings

ثبت سفارش جدید