Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,578,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی فناوری اطلاعات " با موضوع " بررسی ادغامِ دستگاه های مدل سازی اطلاعات ساختمانی (BIM) و اینترنت اشیاء (IoT): وضعیت فعلی و روند آینده " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
بررسی ادغامِ دستگاه های مدل سازی اطلاعات ساختمانی (BIM) و اینترنت اشیاء (IoT): وضعیت فعلی و روند آینده
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Automation in Construction
سال انتشار
2019
کد محصول
1013696
تعداد صفحات انگليسی
13
تعداد صفحات فارسی
37
قیمت بر حسب ریال
1,578,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

ادغام مدل­سازی اطلاعات ساختمانی (BIM) با داده ­های بلادرنگِ دستگاه ­های اینترنت اشیاء (IoT)، پارادایمی قوی را برای بهبود ساخت ­و ساز و بهره­ وریِ عملیاتی ارائه می­دهد. اتصال جریان­ های  بلادرنگ (که بر گرفته از  از شبکه ­های حسگرِ اینترنت اشیاء (که این جریان­های داده­ای، به­ سرعت در حال گسترش هستند) می­باشند)، با مدل­های باکیفیتِ BIM، در کاربردهای متعددی قابل استفاده می­باشد. با این حال، پژوهش در زمینه­ ی ادغام BIM و IOT هنوز در مراحل اولیه­ ی خود قرار دارد و نیاز است تا وضعیت فعلیِ ادغام دستگاه ­های BIM و IoT درک شود. این مقاله با هدف شناساییِ زمینه­ های کاربردیِ نوظهور و شناساییِ الگوهای طراحیِ رایج در رویکردی که مخالف با ادغام دستگاه BIM-IoT می­باشد، مرور جامعی در این زمینه انجام می­دهد و به بررسیِ محدودیت ­های فعلی و پیش­بینیِ مسیرهای تحقیقاتی آینده می­پردازد. در این مقاله، در مجموع، 97 مقاله از 14 مجله مربوط به AEC و پایگاه­ داده ­های موجود در صنایع دیگر (در دهه گذشته)، مورد بررسی قرار گرفتند. چندین حوزه ­ی رایج در این زمینه تحت عناوینِ عملیات ساخت ­و ساز و نظارت، مدیریت ایمنی و بهداشت، لجستیک و مدیریت ساختمان، و مدیریت تسهیلات شناسایی شدند. نویسندگان، 5 روش ادغام را همراه با ذکر توضیحات، نمونه­ ها و بحث­های مربوط به آنها به­ طور خلاصه بیان کرده ­اند. این روش­های ادغام از ابزارهایی همچون واسط­ برنامه­ نویسیِ BIM، پایگاه­ داده ­های رابطه ­ای، تبدیل داده ­های BIM به پایگاه ­داده­ های رابطه­ ای با استفاده از طرح داده­ های جدید، ایجاد زبان پرس ­و جوی جدید، فناوری­های وب معنایی و رویکردهای ترکیبی، استفاده می­کنند. براساس محدودیت­های مشاهده شده، با تمرکز بر الگوهای معماریِ سرویس­گرا (SOA) و راهبردهای مبتنی بر وب برای ادغام BIM و IoT، ایجاد استانداردهایی برای ادغام و مدیریت اطلاعات، حل مسئله همکاری و رایانش ابری، مسیرهای برجسته­ ای برای تحقیقات آینده پیشنهاد شده است.

1-مقدمه

مدل­سازی اطلاعات ساختمانی (BIM) به پارادایمی پایدار برای توسعه شیوه­ های تحویل پروژه تبدیل شده است. توسعه و مدیریت مناسبِ روش­های تحویل پروژه با تمرکز بر BIM باعث وفاداری بالا، ایجاد هندسه دقیق و موقعیت دقیق، و ایجاد مجموعه ­داده ­هایی از مولفه­ های ساختمانیِ قابل شناسایی و منحصربه ­فرد همراه با حجم عظیمی از ابرداده­ های توصیفی و کارآمد، می­شود...

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید 



ثبت سفارش جدید