Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,314,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی معدن " با موضوع " ارزیابی عملی آسیب سنگ در اثر آتشباری " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
ارزیابی عملی آسیب سنگ در اثر آتشباری
نویسنده/ناشر/نام مجله :
International Journal of Mining Science and Technology
سال انتشار
2019
کد محصول
1013781
تعداد صفحات انگليسی
7
تعداد صفحات فارسی
17
قیمت بر حسب ریال
1,314,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

آتشباری به صرفه ترین روش برای شکستن سنگها جهت کاربردهای مهندسی معدن یا عمران است. در آتشباری تولیدی خوب فقط آن سنگی که جابجا شدن آن مورد نیاز است شکسته شده و سنگ میزبان با حداقل آسیب برجای می‌ماند. کنترل آسیب سنگ در اثر آتشباری در طراحی معدن یا ساخت و ساز یا در زمینه ایمنی و هزینه اهمیت بسیار زیادی دارد. آسیب به سنگ میزبان در اثر آتشباری تولیدی ممکن است منجر به گسیختگی، شکستگی یا ناپایدار شدن زمین شود. دانستن اینکه شکستگی‌های ایجاد شده در اثر آتشباری تولیدی تا چه میزان در سنگ میزبان نفوذ می‌کند ابزار ارزشمندی را برای مهندسان جهت طراحی دیواره بلند ایمن و در عین حال نزدیک نگهداشتن استخراج و گودبرداری واقعی به طراحی فراهم می‌کند. در حال حاضر چندین روش برای پیش‌بینی آسیب ناشی از آتشباری وجود دارد. دقت بسیاری از این روش‌ها همچنان زیرسئوال است و در بیشتر موارد، روش‌ها نتایج را بیش از اندازه پیش‌بینی می‌کنند. این امر غالباً به معادن ناکارآمد و کارهای ضعیف ساختمانی منجر می‌شود. با مرور روش‌‌های جدید، معلوم می‌شود که هر کدام از آن‌ها رویکردهای صحیحی دارند اما در بسیاری از موارد، متغیرهای دیگر را در نظر نمی‌گیرند که این متغیرها بنا به نظر محققان بایستی هنگام پیش‌بینی آسیب آتشباری در نظر گرفته شود. در این مقاله از طریق ترکیب روش‌ها به ارائه روشی عملی برای ارزیابی آسیب سنگ در هنگام آتشباری می‌پردازیم. روش پیشنهادی در مقایسه با روش‌های موجود امکان ملاحظه متغیرهای بیشتری را فراهم می‌کند که این امر منجر به ارزیابی دقیق‌تر آسیب سنگ می‌شود. در این روش از تخمین سطوح ایجاد شده سرعت اوج ذرات با فاصله از آتشباری تولیدی ارائه شده توسط پرسون و هولمبرگ، دامنه‌های آسیب سرعت اوج ذره پیشنهادی توسط فورسیث و رابطه بین مقاومت فشارشی استاتیک و مقاومت فشارشی دینامیک سنگها پیشنهاد شده توسط لیو استفاده می‌شود. روش جدید با استفاده از داده‌های منتشرشده در مطالعه بزرگ مقیاس انجام شده در گرانیت توسط سیسکیند اعتبارسنجی گردید.

1-مقدمه

کنترل آسیب سنگ در اثر آتشباری اهمیت بسیار زیادی در زمینه کنترل زمین در معادن سطحی، کارهای ساختمانی، معادن زیرزمینی و تونلها دارد. آسیب سنگ که در اثر آتشباری القا می‌شود ممکن است سبب القای گسیختگی زمین شود که این امر منجر به خطرهای جدی ایمنی، زیانهای تولیدی و دعاوی حقوقی می‌گردد. دانستن محدوده آسیب سنگ در اثر آتشباری موجب افزایش ایمنی و تولید در عملیاتهای معدنی و ساختمانی می‌شود....

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید 


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی معدن در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی معدن در زمینه کلمات کلیدی زیر است:





Blasting
Fracture
Fracture extension
Peak particle velocity

ثبت سفارش جدید