Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,210,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی معدن " با موضوع " استخراج دیواره بلند (هایوال) رگه های ضخیم و پرشیب زغال‌سنگ-مطالعه موردی در زمینه طراحی ژئوتکنیکی و بهینه سازی بازیابی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
استخراج دیواره بلند (هایوال) رگه های ضخیم و پرشیب زغال‌سنگ-مطالعه موردی در زمینه طراحی ژئوتکنیکی و بهینه سازی بازیابی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
International Journal of Mining Science and Technology
سال انتشار
2019
کد محصول
1013885
تعداد صفحات انگليسی
4
تعداد صفحات فارسی
12
قیمت بر حسب ریال
1,210,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

استخراج دیواره بلند (هایوال) رگه‌های ضخیم‌ (با ضخامت حداکثر تا m 48/30) و پرشیب (با شیب °20 یا بیشتر) زغال‌سنگ چالش‌های بسیاری رااز نظر ژئوتکنیکی و عملیاتی ایجاد می‌کند. این امر به خاطر مواجهه با رگه‌هایی است که شیب آن‌ها عمدتاً بیشتر از قابلیت‌های دستگاه استخراج کننده هایوال است. به حداکثر رساندن بازیابی زغال‌سنگ ضمن حفظ پایداری هایوال مستلزم تکنیک‌های خلاقانه با توجه به چیدمان پایه شبکه و مانع، عمق نفوذ و انتخاب افق معدن در داخل رگه‌ است. پایداری شیب‌های استخراجی هایوال، بازشدگی‌‌ها و پایه‌‌ها نوعاً با استفاده از برنامه ARMPS-HWM و همچنین مدل‌سازی LAMODEL ، UDEC و Slope-W تجزیه و تحلیل می‌شود. با استفاده از معیارهای طراحی به روش‌های خلاقانه، مانند متناوب کردن عمق‌های نفوذ معدن و شروع استخراج رگه‌های ضخیم به سمت پایین رگه، می‌توان پایداری هایوال را حفظ و تولید معادن هایوال را بهینه‌سازی کرد‌. استخراج رگه‌های ضخیم و پرشیب زغالسنگ با روش هایوال مستلزم برنامه‌ریزی و اجرای دقیق بوده و نیازمند همکاری نزدیک مهندسان طراحی ژئوتکنیکی، شرکت معدنی و پیمانکار معدن هایوال است. در این مقاله، کاربرد تکنیک‌های خلاقانه طراحی برای یک چیدمان مخصوص پیت در معدن کمرر وستمورلند، کمرر در وایومینگ ایالات متحده توضیح داده شده است. استخراج دیواره بلند (هایوال) بر اساس قرارداد و توسط شرکت UGM ADDCAR، LLC‌، انجام شده است.

1-مقدمه

استخراج دیواره بلند (هایوال) روشی برای بازیابی اضافی زغالسنگ پس از رسیدن به محدودیت روباره‌برداری اقتصادی در معدنکاری سطحی است. این امر مستلزم استقرار از راه دور یک ماینر پیوسته در بازشدگی‌‌های موجود در زیر دیواره بلند (هایوال) نهایی، بدون ورود پرسنل است. بسیاری از مناطق مورد نظر برای استخراج هایوال دارای رگه‌های ضخیم و شیب دار هستند. استخراج در پایین شیب چالش‌های را در ارتباط با ظرفیت کشیدن بیشینه ماشین، کشش سر برنده و انتقال مواد در بردارد که همه اینها عمق نفوذ را محدود می‌کند…

  میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی معدن در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی معدن در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


Highwall mining of thick

ثبت سفارش جدید