Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,314,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مديريت " با موضوع " مدیریت نگرش های شغلی: نقش رضایت شغلی و تعهد سازمانی در رفتارهای شهروندی سازمانی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
مدیریت نگرش های شغلی: نقش رضایت شغلی و تعهد سازمانی در رفتارهای شهروندی سازمانی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Procedia Economics and Finance
سال انتشار
2016
کد محصول
1013892
تعداد صفحات انگليسی
8
تعداد صفحات فارسی
18
قیمت بر حسب ریال
1,314,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
141 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

اخیرا رفتار شهروندی سازمانی (OCB) به دلیل اهمیت عملی و کاربردش در سازمان، مورد توجه محققان قرار گرفته است. هدف از این مطالعه بررسی رابطه بین نگرش های شغلی و رفتار شهروندی سازمانی در میان معلمان دوره متوسطه است. برای برآوردن این هدف از طراحی مقطعی استفاده شده است. داده های مطالعه از طریق توزیع پرسشنامه بین 250 معلم مدرسه متوسطه در پراک به دست آمد. نرخ پاسخ دهی به پرسشنامه ها 80 درصد بود. پاسخ دهندگان به پرسش نامه هایی که رضایت شغلی، تعهد و رفتار شهروندی سازمانی را بررسی و ارزیابی می کرد، پاسخ دادند. از روش نمونه گیری آسان برای انتخاب پاسخ دهندگان استفاده شد. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 22  تفسیر شدند. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از همبستگی پیرسون و رگرسیون استفاده شد. نتایج نشان داد که رضایت شغلی، تعهد سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی، از نظر آماری رابطه معنادار مثبتی با هم دارند.

1-مقدمه

رفتار شهروندی سازمانی(OCB) طی دو دهه اخیر به موضوع مهمی در زمینه روانشناسی و مدیریت تبدیل شده است. بر اساس یافته های اورگان(1977) رفتار شهروندی سازمانی با "ارتقا زمینه های اجتماعی و روانشناسی که از عملکرد کاری پشتیبانی می کنند"، به طور غیر مستقیم به اثربخشی سازمانی کمک می کند. به همین دلیل OCB در ادبیات موضوعی مورد توجه زیادی قرار گرفته است(بتمن و اورگان 1983، اورگان و رایان 1995 و...). ...

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مديريت در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مديريت در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




job attitude
job satisfaction
organizational commitment

ثبت سفارش جدید