Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,397,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " ژئوفيزيك و هواشناسی " با موضوع " ارزیابی کانسنگ گرافیت فلسی با استفاده از روش‌های پتانسیل خودزا (SP)، توموگرافی مقاومت ویژه (ERT) و پلاریزاسیون القایی (IP) " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
ارزیابی کانسنگ گرافیت فلسی با استفاده از روش‌های پتانسیل خودزا (SP)، توموگرافی مقاومت ویژه (ERT) و پلاریزاسیون القایی (IP)
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Journal of Applied Geophysics
سال انتشار
2019
کد محصول
1013896
تعداد صفحات انگليسی
8
تعداد صفحات فارسی
18
قیمت بر حسب ریال
1,397,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
7 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

از تکنیکهای برداشتهای چندگانه الکتریکی ژئوفیزیکی برای ارزیابی ذخایر گرافیت فلسی یافت شده در ساحل شرقی ماداگاسکار استفاده گردید. روش‌ پتانسیل خودزا (SP) در ترکیب با روش‌های پلاریزاسیون القایی (IP) و توموگرافی مقاومت ویژه (ERT) به کار گرفته شد که اطلاعاتی را در مورد توزیع فضایی کانسنگ گرافیت فراهم کرد. بر خلاف روش‌های متداول ژئوفیزیکی که در آن‌ها از روش‌های SP و الکترومغناطیسی (EM)برای اکتشاف این ماده معدنی استفاده می‌شود، افزودن IP و ERT نقشه و مقطع ژئوالکتریکی را فراهم می‌کند که با مقدار گرافیت همبستگی‌هایی را نشان می‌دهد.

نقشه به دست آمده SP ما را قادر می سازد تا حدود نواحی کانی‌سازی‌شده را تعیین کنیم. مقاطع ژئوالکتریکی به دست آمده از ERT و IP اطلاعات تکمیلی را در مورد گسترش قائم ماده معدنی مورد نظر که در اینجا گرافیت فلسی است فراهم می‌کند. برای تایید اثربخشی روش ژئوفیزیکی، مقدار گرافیت اندازه‌گیری شده بر روی نمونهها با مقدار روی نقشه SP برهم نهی‌ شد. همبستگی خوب بین آنومالی‌های منفی SP و نشانه مثبت از مقدار گرافیت تصدیق می‌کند که روش‌های مورد استفاده در این مطالعه (SP، ERT و IP) به محدوده زون کانی‌سازی‌شده و متعاقباً ارزیابی ذخیره کانسنگ حساسیت دارند. مقاومت ویژه و شارژابیلیته به دست آمده از وارون‌سازی داده‌های ERT/IP در زون اشباع درون زونهای آنومال SP به ترتیب پایین و بالاست.

پیکره کانسنگی اصلی در زون لاتریتی قرار دارد که از سازندهای غنی از رس حاصل از هوازدگی سنگهای گنایس و مگماتیت تشکیل شده است. آنومالیهای منفی SP، همراه با مقادیر مقاومت ویژه الکتریکی پایین و شارژابیلیته بالا، عمدتاً در نواحی با مقدار گرافیت بالای 5% یافت می‌شوند.

1-مقدمه

از اوایل قرن بیستم، ماداگاسکار به عنوان تولیدکننده و صادرکننده پیشروی گرافیت شناخته شده است (بک-گیرائودون، 1989) و استاندارد جهانی گرافیت را، که با اندازه فلس سنجیده می‌شود، تعیین می‌کند. کانی‌سازی گرافیت بین شهرهای توماساینا و بریکاویل در منطقه مرکزی و شرقی کشور متمرکز می‌باشد. افق‌های گرافیتی با گروه بسیار امیدبخش مانامپوتسی همراه هستند....

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید



ثبت سفارش جدید