Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,265,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسي شيمی " با موضوع " کاتالیست های Ni-ZSM-5: مشخصه یابی دقیق سایت های فلزی برای طراحی مناسب کاتالیست " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
کاتالیست های Ni-ZSM-5: مشخصه یابی دقیق سایت های فلزی برای طراحی مناسب کاتالیست
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Journal of Catalysis
سال انتشار
2010
کد محصول
1013902
تعداد صفحات انگليسی
7
تعداد صفحات فارسی
29
قیمت بر حسب ریال
1,265,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
787 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

نیکل به دو روش متفاوت در زئولیت ZSM-5 وارد شد: تلقیح خشک و تبادل یونی. بارگذاری­ های مختلف فلز که از 0.4 تا 6 درصد وزنی متغیر بود، بررسی شد. این مواد به طور کامل با EXAFS، TPR، اندازه ­گیری اسیدیته به کمک تبادل ایزوتوپ H/D و هیدروژن­ کافت اتان مشخصه ­یابی شدند. صرف­ نظر از روش وارد کردن فلز، در 0.4 درصد وزنی نیکل، کاتالیست­ های Ni-ZSM-5 تنها نیکل واقع در کانال­ های زئولیتی به عنوان کاتیون­ های جبران­ کننده را خواهند داشت. در مقابل افزایش 1درصد وزنی نیکل (از طریق تلقیح) منجر به حضور آن در هر دو کانال داخلی و خارجی می­ شود.  فعالیت کاتالیستی این زئولیت­ های Ni-ZSM-5 در شکافت n – هگزان نیز آزمایش شد. بسته به روشی که فلز وارد شده بود، اصلاح فعالیت شکافت n – هگزان و گزینش ­پذیری نسبت به آلکن­ های سبک، امکان­ پذیر گشت. بنابراین، طرح مناسب سایت­ های اسیدی و فلزی بدست آمد.

1-مقدمه

کاتالیست ­های مبتنی بر نیکل به طور گسترده در دهه ­های گذشته مطالعه شده ­اند [1، 2]. در حالیکه آلودگی Ni معمولاً سبب تولید هیدروژن نامطلوب و میزان کوک بالا در فرایند شکافت کاتالیستی سیال (FCC) می­ شود و گزارش شده است که زئولیت­ های حاوی مقادیر کم فلز، افزونی­ های بسیار جالب­ توجهی در فرایند FCC برای کاهش NOx در طول فرایند بازسازی هستند [3].  تبدیلات هیدروکربن­ ها با کاتالیست­ های اسیدی مانند شکافت و ایزومری شدن، بسیار مهم هستند [4]…

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسي شيمی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسي شيمی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Nickel
ZSM-5
n-Hexane cracking

ثبت سفارش جدید