Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,265,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " فیزیک " با موضوع " بهبود فرآوری کامپوزیت های نانو لولة کربنی/آلیاژ منیزیم " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
بهبود فرآوری کامپوزیت های نانو لولة کربنی/آلیاژ منیزیم
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Composites Science and Technology
سال انتشار
2009
کد محصول
1013906
تعداد صفحات انگليسی
6
تعداد صفحات فارسی
15
قیمت بر حسب ریال
1,265,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
4 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

نانو لوله ­های کربنی (CNTs) به دلیل داشتن خواص منحصر به فرد به عنوان تقویت کننده برای تولید کامپوزیت­ های سبک وزن و با استحکام بالا استفاده می­ شوند. با این حال، مشکل اصلی در مورد استفاده از آن­ها دستیابی به دیسپرسیون همگن CNTs در ماتریس است. روش ­های مختلفی برای بهبود دیسپرسیون CNTs در یک ماتریس پلیمری بررسی شده است. اما تحقیقات زیادی در مورد دیسپرس کردن CNTs در ماتریس ­های فلزی انجام نشده است. در این مطالعه، یک فرایند دو مرحله ­ای مورد استفاده قرار گرفت. در مرحلة اول، یک کوپلیمر بلوکی به عنوان عامل دیسپرس کننده برای دیسپرس کردن نانو لوله­ های کربنی چند دیواره (MWNTs) روی براده ­های آلیاژ Mg استفاده شد. سپس این براده ­ها ذوب شده و به شدت هم زده شدند. کامپوزیت­ های مذاب MWNT/آلیاژ Mg در یک قالب استوان ه­ای ریخته شد تا به سرعت منجمد شود. برای این مرحله، ریزساختار براده ­های آلیاژ Mg با استفاده از SEM بررسی شد. MWNTs بطور موفق روی سطح براده­ های آلیاژ Mg دیسپرس شده بودند. فشار در نقطة شکست، استحکام تسلیم فشاری، و استحکام فشاری نهایی تنها با افزودن %0/1 وزنی MWNTs به آلیاژ Mg تا %36 بهبود یافتند. برای پیش­بینی مقادیر استحکام تسلیم کامپوزیت­ های آلیاژ Mg تقویت شده با MWNT، اثرات مکانیزم­ های انتقال بار، استحکام ­بخشی اوروان و عدم تطابق حرارتی نیز در نظر گرفته شد.

1-مقدمه

نانو لوله­ های کربنی از زمان کشف آن­ها در سال 1991 توجه بسیاری از دانشمندان را در سطح جهان به خود جلب کرده ­اند [1,2]. شبیه ­سازی­ های عددی [3-6] و نتایج تجربی [7-10] استحکام (تا GPa 150) و مدول یانگ (تا TPa 1) عالی آن­ها را نشان داده­ است، که آن­ها را به انتخاب مناسبی به عنوان تقویت کننده برای کامپوزیت ­های سبک وزن با استحکام و عملکرد بالا تبدیل می­ کند. مشکل اصلی کامپوزیت­ های CNT دستیابی به دیسپرسیون همگن در ماتریس است. تفکیک نانوذرات به دلیل جاذبة واندروالسی بین آن­ها دشوار است...

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله فیزیک در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده فیزیک در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Melt stirring
Carbon nanotubes
Metal–matrix composites (MMCs)

ثبت سفارش جدید