Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,265,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " پزشكی " با موضوع " تعیین کارایی طب سوزنی لاله‌ی گوش در کاهش اضطراب بیماران درحال ترک داروهای روان‌گردان " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
تعیین کارایی طب سوزنی لاله‌ی گوش در کاهش اضطراب بیماران درحال ترک داروهای روان‌گردان
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Journal of Substance Abuse Treatment
سال انتشار
2011
کد محصول
1013931
تعداد صفحات انگليسی
9
تعداد صفحات فارسی
20
قیمت بر حسب ریال
1,265,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
734 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

طب سوزنی (AA) گزینه‌ی بسیار پذیرفته‌شده‌ای در درمان سومصرف مواد است، و در بیش از 700 مرکز درمانی در سراسر جهان به کار می‌رود. علی رغم ادعاها در مورد مزایای بالینی درک شده توسط بیمار و کادر درمان، تحقیقات نتوانسته‌اند از این مزایا حمایت کنند و مکانیسم‌های AA در درمان اعتیاد، نامشخص باقی مانده است. مطالعات بسیاری نقش AA را در درمان اضطراب حول عمل نشان داده‌اند. در این مطالعه، ما فرض کرده‌ایم که AA اضطراب ناشی از ترک داروهای روان‌گردان را کاهش می‌دهد. طراحی این مطالعه، به صورت کنترل‌شده‌ی تصادفی است و شامل 101 بیمار گردآوری شده از سرویس‌های درمان اعتیاد است. سوژه‌ها (بیماران) به سه گروه تقسیم شدند (AA مطابق دستورالعمل انجمن سم‌دایی طب سوزنی ملی {NADA} ، AA در نقاط شم، یا شرایط کنترل درمان). از گروه‌ها خواسته شد که به مدت سه روز در جلسات درمان شرکت کنند. معیار نتیجه‌ی اولیه‌، یعنی اضطراب حالت، با استفاده از طراحی قبل و بعد از درمان، ارزیابی شد. فرضیه‌ی مطالعه تایید نشد. پروتکل NADA نسبت به شم یا شرایط کنترل در کاهش اضطراب موثرتر نبود. پذیرش گسترده‌ی AA در درمان اعتیاد مورد بحث باقی مانده است.

1-مقدمه

روش‌های جایگزین و مکمل محبوبیت زیادی در درمان سومصرف مواد پیدا کرده‌اند (Boucher, Kiresuk, & Trachtenberg, 2003). یکی از پذیرفته‌شده‌ترین روش‌ها، که مطالعه‌ی بسیاری بر آن انجام شده، رویکرد انجمن سم‌زدایی طب سوزنی ملی (NADA، 1999) در انجام طب سوزنی گوش است (AA). پروتکل AAی  NADA در سال 1985 تهیه شد، و شامل وارد کردن دوطرفه‌ی سوزن‌ها به لاله‌ی گوش است. این روش در بسیاری از شرایط درمان اعتیاد، شامل بستری، مدیریت ترک، و برنامه‌های سرپایی (Brumbaugh, 1995; Cui, Wu, & Lou, 2008; Margolin 2003) به کاررفته است....

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله پزشكی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده پزشكی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Auricular acupuncture
Anxiety
Drugs

ثبت سفارش جدید