Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
968,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسي شيمی " با موضوع " تعیین استویوساید در مواد گیاهی و نمونه های غذایی به کمک HPLC " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
تعیین استویوساید در مواد گیاهی و نمونه های غذایی به کمک HPLC
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Z Lebensm Unters Forsch A
سال انتشار
1998
کد محصول
1013954
تعداد صفحات انگليسی
4
تعداد صفحات فارسی
12
قیمت بر حسب ریال
968,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
473 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

یک روش HPLC برای تعیین استویوساید شیرین (STS) در برگ گیاه استویا ریبودیانا و برخی نوشیدنی ­ها (مانند چای، آب پرتقال) توسعه یافته است. رویکرد پیش ­جداسازی شامل استخراج STS از ماده گیاهی با آب جوش و استخراج فاز جامد (SPE) بود. آهنگ بازیابی SPE برای ماتریس ­های تحلیل شده از 92.8% تا 97.8% متغیر بود (برای غلظت­ های STS برابر با 105، 210 و 300 میکروگرم بر میلی ­لیتر؛ انحراف معیار نسبی (RSD) بزرگتر یا مساوی 3.3%). جدایی کروماتوگرافیکی با استفاده از ستون C18 تحقق یافت که فاز متحرک شامل متانول و آب بود و از آشکارسازی UV در 210 نانومتر بهره می­ گرفت. حدود تعیین STS، برای نمونه چای و عصاره­ های برگ 5 میکروگرم بر میلی ­لیتر بود و برای نمونه آب میوه 8 میکروگرم بر میلی­ لیتر بود.

1-مقدمه

استیوساید شیرین (STS) یک دی ­ترپن گلیکوسید است که 300 بار شیرین­ تر از ساکروز است. ساختار آن در شکل 1 نشان داده شده است. این ماده در برگ استویا ریبودیانا برتونی (خانواده کاسنیان) وجود دارد و به عنوان عامل کم کالری در صنایع غذایی و دارویی به ویژه در آمریکای جنوبی، جنوب شرقی آسیا و شرق دور مورد استفاده قرار می ­گیرد.  دی­ترپن گلیکوسیدهای دیگری نیز در برگ استویا ریبودیانا وجود دارد: استویل­بیوساید، ریبودیوساید A، ریبودیوساید B و ریبودیوساید C، ریبدیوساید D، ریبودیوساید E و دولکوسید A...

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسي شيمی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسي شيمی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Stevioside
High performance liquid chromatography
Liquid extraction

ثبت سفارش جدید