Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,232,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " روانشناسی " با موضوع " تاثیر مذهب بر مدارای قومیتی در مالزی: کاربرد نظریه انتخاب منطقی (RCT) و نظریه رفتار برنامه ریزی شده (TPB) " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
تاثیر مذهب بر مدارای قومیتی در مالزی: کاربرد نظریه انتخاب منطقی (RCT) و نظریه رفتار برنامه ریزی شده (TPB)
نویسنده/ناشر/نام مجله :
International Education Studies
سال انتشار
2016
کد محصول
1013996
تعداد صفحات انگليسی
12
تعداد صفحات فارسی
16
قیمت بر حسب ریال
1,232,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
491 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

مطالعات اندکی برای تبیین رفتار مدارای قومیتی از چشم انداز نظریه های جامعه شناسی انجام شده است. نظر به اینکه نظریه های انتخاب منطقی و نظریه رفتار برنامه ریزی شده به صورت گسترده برای تبیین رفتار اجتماعی انسان ها به کار می روند پژوهشگران این دو نظریه را انتخاب کرده اند. در مقاله حاضر، این نظریه ها برای تبیین تاثیر مذهب بر مدارای قومیتی در مالزی به کار رفته اند. همچنین پژوهشگران برای مطالعه ارتباط مذهب با مدارای قومیتی به مرور ادبیات پژوهشی پرداخته اند. از چشم انداز نظریه انتخاب منطقی، شواهد نشان می دهد که مدارای قومیتی زمانی تحت تاثیر باور مذهبی قرار می گیرد که چنین فردی در برابر وعده عذاب الهی مقابله به مثل می نماید. از سوی دیگر نظریه رفتار برنامه ریزی شده گویای آن است که مذهب می تواند رفتار، هنجارهای ذهنی و ادراک فرد در مورد نحوه برخورد با مدارای قومیتی را تحت تاثیر قرار دهد. توصیه می شود در مطالعات آتی از این نظریه ها برای افزایش فراخنای دانش موجود با محوریت مدارای قومیتی استفاده شود. مطالعه حاضر به روش ها و وسیله هایی برای درک بهتر مهاجرت قومیتی در مالزی اشاره کرده و به کمرنگ تر شدن تعصبات مذهبی و قومیتی کمک بسزایی می نماید.

1-مقدمه

در مطالعات مختلف تاثیر مذهب بر رفتارهایی نظیر تحمل و مدارا به عنوان پدیده ای مثبت معرفی شده است (تینگ، 2011). با این حال همانطور که در مورد مالزی مشاهده می شود این تصویر همیشه زیبا و چشم نواز نیست. دانشجویان مالزی معمولا از نظر قومیتی مجزا از هم بوده و بر اساس این خطوط قومیتی روابط و معاشرت اجتماعی آنها ماهیت دسته بندی شده دارد (احمد وسیبه، 2011). مطالعه ای که در سال 2000 توسط Straits Tmes انجام شده نشان می دهد که اوضاع چندان تغییر نکرده است....

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله روانشناسی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده روانشناسی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




ethnic tolerance
religious belief
theory of planned behavior

ثبت سفارش جدید