Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,314,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی فناوری اطلاعات " با موضوع " یک روش فرا ابتکاری برای ایجاد خودکار عملگرهای جهش در برنامه‌نویسی تکاملی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
یک روش فرا ابتکاری برای ایجاد خودکار عملگرهای جهش در برنامه‌نویسی تکاملی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Applied Soft Computing
سال انتشار
2018
کد محصول
1014003
تعداد صفحات انگليسی
39
تعداد صفحات فارسی
27
قیمت بر حسب ریال
1,314,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

برنامه‌نویسی تکاملی می‌تواند به حل مسائل بهینه‌سازی جعبه سیاه و آن هم با مورد تکامل قرار دادن جمعیتی از بردارهای عددی بپردازد. مؤلفه‌ی تغییر در فرآیند تکاملی می‌تواند به وسیله‌ی یک عملگر جهش که یک عملگر گاوسی بوده و از توزیع احتمالاتی Levy تبعیت می‌کند انجام شود. در این مثال از برنامه‌نویسی ژنتیکی برای ایجاد خودکار عملگرهای جهش برای سیستم برنامه‌نویسی تکاملی استفاده می‌کنیم. این روش پیشنهادی را بر روی مجموعه‌ای از کلاس‌های عملیاتی که منبعی از توابع می‌باشند اجرا نموده‌ایم. نتایج تجربی که از روی یک مجموعه از کلاس‌های عملیاتی بنچ مارک به دست آمده است نشان می‌دهد که برنامه‌نویسی ژنتیکی می‌تواند عملگرهای جهش را که قابلیت تعمیم خوبی بر روی مجموعه‌ی آموزشی و مجموعه‌ی تست هر کلاس عملیاتی دارند مورد تکامل قرار دهد. روش پیشنهادی از عملکرد بهتری نسبت به عملگرهای جهشی که توسط انسان ها طراحی شده است برخوردار بوده و در اغلب موارد نتایج بسیار قابل ملاحظه‌ای را به دست آورده است.

1-مقدمه

بهینه‌سازی تابع جعبه سایه را می‌توان به عنوان فرآیند پیدا کردن بهینه‌ای برای یک تابع هدف دانست. ما هیچ دسترسی به شکل تحلیلیِ این تابع نداریم. در این مقاله، از برنامه‌نویسی تکاملی (EP) [1] استفاده می‌کنیم. با برنامه‌نویسی تکامل می‌توان یک جمعیت از بردارهای ورودی با مقدار عددی را برای یک تابع مورد تکامل قرار داد. این تکنیک به طور گسترده در مسائل واقعی بکار گرفته می‌شود [2,3,4]. با توجه به اینکه EP از یک مبنای تکاملی تبعیت می‌کند، هر بردار باید فرآیندهای گزینش، تکامل و جهش را پشت سر بگذارد، با این استثنا که بردارهای fitter را بتوان به دست آورد...

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید



این مقاله ترجمه شده مهندسی فناوری اطلاعات در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Evolutionary programming
Genetic programming
Automatic design

ثبت سفارش جدید