Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,083,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مديريت " با موضوع " مقایسه سبک رهبری مدیران پروژه و مدیران عملیات " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
مقایسه سبک رهبری مدیران پروژه و مدیران عملیات
نویسنده/ناشر/نام مجله :
IOSR Journal of Business and Management (IOSR-JBM)
سال انتشار
2013
کد محصول
1014029
تعداد صفحات انگليسی
6
تعداد صفحات فارسی
11
قیمت بر حسب ریال
1,083,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
855 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

در بازه حدود یک قرن پس از ظهور نظریات اولیه در حوزه رهبری، تعدادی از نظریات تلاش کرده ­اند تا سبک­ های مختلف رهبری و درجه­ تاثیر سبک ­های رهبران بر موفقیت کلی تیم ­ها و سازمان­ های تحت هدایت آنها را توضیح دهند. این نظریات صرف نظر از شیوه­ های مختلف خود در توضیح و بررسی سبک­ های رهبری، بر دو  مفهوم "وظیفه" و "فرد" تمرکز می­ کنند. رهبران، وابسته به خصوصیات فردی، نگرش ­ها، و ملاحظات وضعیتی خود ممکن است سطوح مختلف توجه را به وظایف و افراد نشان دهند. همچنین، محیطی که رهبر در آن فعالیت می­ کند ممکن است بر توجه او به وظایف و افراد تاثیر بگذارد. محیط ­های پروژه، بنا بر ماهیت موقتی فعالیت­ های پروژه ­ای، اساسا از تعدادی جهات با محیط­ های عملیاتی متفاوت هستند. در نتیجه، رهبری در محیط­ های پروژه ممکن است نیازمند سبک متفاوتی نسبت به محیط ­های عملیاتی باشد. مطالعه ما از "توجه به وظایف" و "توجه به افراد" بعنوان دو متغیر وابسته استفاده کرده است تا یک مقایسه را بین مدیران پروژه و مدیران عملیات بر اساس سبک رهبری انجام دهد. یک پیمایش آنلاین در چارچوب جهانی به ما کمک کرد تا داده ­هایی را از 159 مدیر پروژه و 171 مدیر عملیات گردآوری کنیم. پاسخ دهندگان از کشورها و رشته­ های مختلف بودند. داده ­های گردآوری شده، در SPSS با استفاده از "آزمون t نمونه مستقل" تجزیه و تحلیل شدند. یافته ­های این تحلیل آشکار ساختند که بطور کلی مدیران پروژه توجه متوازنی را به وظایف و افراد نشان می ­دهند، در حالی که مدیران عملیات توجه بالایی را به وظایف و توجه کمتری را به افراد اختصاص می ­دهند.

1-مقدمه

در دهه­ های اخیر، دانشگاهیان و محققان تعدادی از تعاریف را جهت توصیف مفهوم "رهبری" پیشنهاد کرده ­اند؛ اما بطور کلی، رهبری بعنوان "فرایندی که افراد متخصص از طریق آن بر فعالیت­ های یک سازمان یا گروهی از افراد تاثیر می­ گذارند تا آن ها را در جهت دستیابی به یک هدف مشترک برانگیزند و هدایت کنند" تعریف می­ شود (نورتهاوس، 2010). طبق این تعریف، یک رهبر از بالاترین تاثیر بر استراتژی یک سازمان برخوردار است و معمولا اهداف بلند مدت توسط رهبر تعیین می­ شوند...

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مديريت در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مديريت در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Project manager
Operations manager
Leadership style

ثبت سفارش جدید