Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,083,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی مکانیک " با موضوع " تاثیر هیدروکسید منیزیم بر خواص مقاومت در برابر شعله در رزین پلی استر غیراشباع " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
تاثیر هیدروکسید منیزیم بر خواص مقاومت در برابر شعله در رزین پلی استر غیراشباع
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Procedia Engineering
سال انتشار
2013
کد محصول
1014058
تعداد صفحات انگليسی
6
تعداد صفحات فارسی
12
قیمت بر حسب ریال
1,083,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
511 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

در پژوهش حاضر، رزین پلی استر غیراشباع حاوی 35 درصد، 45 درصد و 55 درصد هیدروکسید منیزیم، سنتز شده و عملکرد آن ها در احتراق مورد بررسی قرار گرفت. مواد اصلی سازنده این رزین ها عبارتند از: 1، 2- پروپیلن گلیکول، فتالیک انیدرید، مالئیک انیدرید و استایرن. نتایج نشان داد که زمان اشتعال نمونه های حاوی هیدروکسید منیزیم در مقایسه با نمونه های فاقد هیدروکسید منیزیم، طولانی تر است. بیشینه نرخ آزادسازی حرارت (HRRpeak) در نمونه های حاوی 35، 45 و 55 درصد هیدروکسید منیزیم در مقایسه با نمونه فاقد هیدروکسید منیزیم به ترتیب کاهش 47/60، 89/65 و 99/74 درصدی را نشان داد. مقدار کل حرارت آزادشده در زمان 1200 ثانیه (THR1200s) نیز به ترتیب 38/64، 62/77 و 34/79 درصد کاهش یافته است. مقدار متوسط مساحت اطفاء مخصوص (SEAav) به ترتیب به میزان 96/11، 15/58 و 15/89 درصد کاهش یافت. نرخ متوسط اتلاف جرم (MLRav) نیز به ترتیب 12/66، 25/70 و 25/70 درصد کاهش یافت. بهترین خاصیت مقاومت در برابر شعله و اثرات محبوس کردن دود حاصل از احتراق در نمونه حاوی 55 درصد هیدروکسید منیزیم مشاهده گردید. نتایج نشان داد که افزایش غلظت هیدروکسید منیزیم می تواند موجب بهبود چشمگیر خاصیت مقاومت در برابر شعله در رزین پلی استر غیراشباع گردد.

1-مقدمه

رزین پلی استر غیراشباع به عنوان یک ماده پلیمری، کاربرد گسترده ای در صنایع هوافضا، ساختمان و رنگ دارد ]2-1[. رزین پلی استر غیراشباع یک ماده قابل احتراق بوده و هنگام احتراق می تواند مقدار زیادی حرارت، دود و گازهای سمی تولید کند. بنابراین احتراق این رزین، یک ریسک بالقوه است. عملکرد مقاومت در برابر شعله، یکی از شاخص های مهم در ارزیابی عملکرد و کاربرد پلیمرسازی رزین پلی استر غیراشباع است....

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی مکانیک در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی مکانیک در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




magnesium hydroxide
unsaturated polyester resins
flame retardant performance

ثبت سفارش جدید