Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,232,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی عمران " با موضوع " بررسی اثر زاویه داری ریزدانه ها بر روی مقاومت لغزندگی روسازی آسفالتی با استفاده از آزمایش بارگذاری تسریع شده روسازی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
بررسی اثر زاویه داری ریزدانه ها بر روی مقاومت لغزندگی روسازی آسفالتی با استفاده از آزمایش بارگذاری تسریع شده روسازی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Construction and Building Materials
سال انتشار
2018
کد محصول
1014082
تعداد صفحات انگليسی
6
تعداد صفحات فارسی
19
قیمت بر حسب ریال
1,232,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

در این تحقیق اثر زاویه ­داری ریزدانه ­ها(FAA) بر روی مقاومت لغزندگی روسازی آسفالتی بررسی شده است. در این راستا از چهار نوع سنگ­دانه ریز با مقادیر متفاوت FAA، به صورت جداگانه در بتن آسفالتی(AC) و آسفالت سنگ­دانه ­ای(SMA) استفاده شده است. جهت شبیه­ سازی اثر بارگذاری ترافیک بر روی مقاومت لغزندگی مخلوط ­های متراکم ­شده از شبیه ­ساز سیار بارگذاری مدل(MMLS3) استفاده شده است. بعد از اعمال دوره­ه ای بارگذاری، مقاومت لغزندگی مخلوط­ه ای آسفالتی با استفاده از آزمایش لکه ­گیری ماسه­ای و آزمایش عدد پاندول انگلیسی(BPN) اندازه ­گیری شده است. آزمایش پخش ماسه بر اساس ساختار ماکروسکوپی و آزمایش BPN بر اساس ساختار میکروسکوپی روسازی را مورد بررسی قرار می­دهد. نتایج آزمایش­ها نشان داد که فاکتور FAA اثر قابل ملاحظه­ ای بر روی مقاومت لغزندگی روسازی در سطح ماکروسکوپی دارد در حالیکه این اثرگذاری در سطح میکروسکوپی ناچیز بود. با استفاده از روش انتخاب رو به جلو، رابطه بین فاکتور FAA و مقاومت لغزندگی اعتبارسنجی شده است. نتایج کارهای تئوری محققان و پروژه­های عملی مهندسان به صورت بالقوه نتایج این تحقیق تجربی را تایید می­کند.

1- مقدمه   

مقاومت لغزندگی به عنوان یکی از پارامترهای مهم و موثر بر ایمنی ترافیک ملاحظه می­شود[1، 2 و 3]. مقاومت لغزندگی پایین به معنای اصطکاک ضعیف در سطح جاده است و این موضوع می­تواند خطر تصادفات را افزایش دهد. مقاومت لغزندگی عمدتا به ساختارهای میکروسکوپی و ماکروسکوپی سطح جاده بستگی دارد...

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی عمران در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Skid-resistance
Fine aggregate angularity (FAA)
Accelerated pavement testing (APT)

ثبت سفارش جدید