Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,232,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " پرستاری " با موضوع " تأثیر رایحه درمانی بر کیفیت خواب و اضطراب بیماران " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
تأثیر رایحه درمانی بر کیفیت خواب و اضطراب بیماران
نویسنده/ناشر/نام مجله :
British Association of Critical Care Nurses
سال انتشار
2015
کد محصول
1014099
تعداد صفحات انگليسی
8
تعداد صفحات فارسی
14
قیمت بر حسب ریال
1,232,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
249 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

زمینه: در واحد مراقبت‌های ویژه (ICU) بیماران خواب مناسب ندارند. از رایحه درمانی برای اضطراب، افسردگی، آرامش و اختلالات مربوط به خواب و استرس استفاده می‌شود. هدف: هدف مطالعه حاضر بررسی تأثیر عصاره اسطوخودوس بر کیفیت خواب و سطوح اضطراب بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه قلبی می‌باشد. آزمودنی‌ها: تعداد 60 بیمار بستری در بخش مراقبت‌های ویژه قلب در این مطالعه شرکت کردند. طرح پژوهشی: مطالعه حاضر از نوع مطالعات کنترل شده  با گمارش تصادفی است که 60 نفر از یک شهر واقع در جنوب شرقی ترکیه در آن شرکت نمودند. روش‌ها: بعد از ارائه اطلاعات لازم به هر دو گروه پرسشنامه شاخص کیفیت خواب پیتزبورگ (PSQI) و مقیاس اضطراب بک (BAI) در اختیار آنها قرار گرفت. بیماران گروه مداخله به روش استنشاقی به مدت 15 روز میزان 2 درصد عصاره اسطوخودوس را دریافت کردند و بعد از آن جهت ارزیابی کیفیت خواب و استرس مجدداً همان مقیاس‌ها را تکمیل نمودند. در رابطه با گروه کنترل همان مقیاس بعد از 15 روز بدون استنشاق عصاره اسطوخودوس تکمیل شد. نتایج: مقایسه نمرات PSQI و BAI بیماران گروه کنترل و گروه مداخله قبل و بعد از مداخله نشان دهنده تفاوت آماری معنی دار در تغییراتی است در گروه مداخله رخ داده است (P<0.05). نتیجه‌گیری : عصاره اسطوخودوس منجر به افزایش کیفیت خواب و کاهش سطوح اضطراب در بیماران مبتلا به بیماری‌های عروق قلبی می‌شود. اهمیت کاربرد بالینی: می‌توان از عصاره اسطوخودوس به عنوان روشی غیرتهاجمی، ارزان، قابل کاربرد آسان، مقرون به صرفه، مداخله درمانی مستقل و مناسب برای بیماران قلبی بستری در بخش مراقبت‌های ویژه استفاده کرد.

1-مقدمه

بیماری عروق کرونری (CAD) متداول‌ترین بیماری در سیستم قلبی عروقی است (سازمان بهداشت جهانی، 2015). با توجه به بالا بودن نرخ مرگ و میر، شیوع این بیماری در گروه سنی فعال و مولد، هزینه‌های بالای درمان و احتمال بروز عوارض جانبی شدید، این بیماری به عنوان یکی از مهم‌ترین مشکلات سلامت عمومی مطرح می‌باشد  (بدر و دمیر کورکمز، 2010). براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی ، بیماری کرونری قلب دارای بیشترین نرخ مرگ و میر می‌باشد...

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله پرستاری در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده پرستاری در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


Anxiety
Coronary artery disease

ثبت سفارش جدید