Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,276,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " شيمی " با موضوع " آشکارسازی مکانیسم مولکولی خودترمیم شوندگی در یک شبکه پلیمری ابرمولکولی دو سر عامل دار " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
آشکارسازی مکانیسم مولکولی خودترمیم شوندگی در یک شبکه پلیمری ابرمولکولی دو سر عامل دار
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Scientific reports
سال انتشار
2016
کد محصول
1014102
تعداد صفحات انگليسی
8
تعداد صفحات فارسی
24
قیمت بر حسب ریال
1,276,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

شبکه ­های پلیمری برگشت ­پذیر به دلیل توانایی بازگشت مجدد به آرایش اولیه بعد از اعمال تنش و شکست، می­ توانند خصوصیات خود ترمیم ­شوندگی نشان دهند، اما اساساً کشف رابطه بین دینامیک مولکولی تعادلی و سینتیک خود ترمیم ­شوندگی کار دشواری است. در اینجا، ما یک شبکه حجمی خودآرای کاملاً مشخصه ­یابی شده مبتنی بر تجمعات ابرمولکولی را معرفی می­ کنیم، که امکان تمییز دینامیک زنجیره و واهلش شبکه را فراهم می­ آورد. اندازه­ گیری­ های رئولوژیکی و پراکندگی پرتو ایکس تحت زاویه کوچک، شواهدی بر وجود شبکه چگال خوش­ تعریف از «اجتماعات متصل به همدیگر» ارائه می­ کنند که سبب استحکام مکانیکی ماده می­ شوند. بر خلاف شبکه کووالانسی، مشخصه دینامیکی پیوندهای ابرمولکولی این امکان را فراهم می­ کند که شبکه، جریان ماکروسکوپی را در مقیاس زمانی طولانی­تری حفظ کند و ساختار تعادلی داشته باشد. ترکیب اندازه ­گیری­ های خطی و غیرخطی به وضوح فرایند واهلش انتهایی را نشان می ­دهد که مسئول خود ترمیم ­شوندگی است.

1-مقدمه

بازیابی ویژگی­ های ماده بعد از اعمال تنش و گسیختگی – که اغلب ترمیم نامیده می­ شود – یک ویژگی ضروری در موجودات زنده است. در سال­ های اخیر، انتقال این توانایی به مواد مصنوعی، یک موضوع تحقیقاتی مهم در علم مواد بوده است [1-3]. به ویژه مواردی که در آنها، خود ترمیم ­شوندگی ویژگی ذاتی ماده است، موارد بسیار جالب ­توجهی هستند. این کار را می ­توان با ایجاد پیوندهای دینامیکی در ساختار مولکولی ماده حامل بار ایجاد کرد....

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله شيمی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده شيمی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


self-healing

ثبت سفارش جدید