Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,276,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مجموعه مهندسی كشاورزی " با موضوع " وقوع همزمان تغییرات در عملکرد محصول سیب زمینی و اقلیم در شمال چین " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
وقوع همزمان تغییرات در عملکرد محصول سیب زمینی و اقلیم در شمال چین
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Science of the Total Environment
سال انتشار
2016
کد محصول
1014138
تعداد صفحات انگليسی
9
تعداد صفحات فارسی
23
قیمت بر حسب ریال
1,276,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

شناخت اثرات تغییر اقلیم بر محصولات به لحاظ امنیت غذایی بسیار حائز اهمیت می باشد. هدف ما بررسی هم رویدادی تغییرات محصول و متغیر آب و هوا برای سیب زمینی در شمال چین با استفاده از پایگاه های داده بلندمدت می باشد. متغیرهای اقلیمی روزانه که از 607 ایستگاه هواشناسی از سال 1961 تا 2014 بدست آمدند، داده های تجربی میدانی کامل برای دوره 1982 تا 2012 در شمال چین و مدل آماری خطی چندمتغیره در این مطالعه بکار گرفته شدند. بخصوص، روش اولین اختلاف برای مشخص کردن نقش تغییر اقلیم در محصول سیب زمینی مورد استفاده قرار گرفت. ما نتیجه گرفتیم که درطول دوره رشد سیب زمینی، میانگین روزانه، حداکثر و حداقل دما در شمال چین از سال 1961 تا 2014 بطور قابل توجهی و به میزان بترتیب °C 23/0در هر دهه، °C 20 /0 در هر دهه و 36°C /0 در هر دهه افزایش یافته است. با این حال، میانگین تابش کل، کل بارش سالانه و تبخیر و تعرق بالقوه از آوریل تا سپتامبر همگی روند نزولی داشته اند، اما تغییر در تبخیر و تعرق (9/99- میلی متر در هر دهه) بیش از تغییرات در بارش (2/65- میلی متر در هر دهه) بود. عوامل اقلیمی مهمی که محصول سیب زمینی را در شمال چین در طول 30 سال گذشته در مقیاس منطقه ای محدود می نمایند عبارتند از بازه دمای روزانه، بارش، تابش و ET0. محصول سیب زمینی در شمال چین، نسبت به تغییر بازه دمای روزانه و پس از آن تابش، بارش و تبخیر و تعرق محصول مرجع (ET0) بیشترین حساسیت را دارد، بخصوصزمانی که بازه دمای روزانه °C1 کاهش یابد، محصول سیب زمینی kg.ha-1 543/9 افزایش می یابد. وقتی تابش کل به میزان MJ.m2 1 کاهش یابد، محصول سیب زمینی 1kg.ha- 63/8 افزایش می یابد. وقتی 0ET به میزان mm 1 کاهش یابد، محصول سیب زمینی به میزان kg.ha-1 62/7افزایش می یابد. وقتی بارش به میزان mm 1 افزایش یابد، محصول سیب زمینی به میزان kg.ha-1 62/9 افزایش می یابد. یک مدل رگرسیونی که اثرات ترکیبی متغیرهای مختلف اقلیمی را بر محصول سیب زمینی در شمال چین شرح می دهد، ایجاد شد.

1-مقدمه

تغییر اقلیم به امری گریزناپذیر همراه با اثر ترکیبی نوسانات طبیعی اقلیم و رفتار بشر تبدیل شده است (پیائو و همکاران، 2010). اولین گروه کاری از پنجمین گزارش ارزیابی IPCC مجدداً اقرار می نمایند که جهان بی شک درحال گرم شدن است، و میانگین دمای سطح زمین از اواخر دهه 1800 به میزان تقریباً °C 0/8 افزایش یافته است (IPCC، در دست چاپ). علاوه بر این، از دهه 1980، هر دهه گرمتر از دهه قبلی بوده است (IPCC، در دست چاپ).....

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید

 



این مقاله ترجمه شده مجموعه مهندسی كشاورزی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Climate change
Long-term effect
Potato yield

ثبت سفارش جدید