Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,276,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مديريت " با موضوع " تحلیل انتقادی در رابطه با روش های(استراتژی های) مورد استفاده در تعیین میزان دقت برای تحقیقات کیفی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
تحلیل انتقادی در رابطه با روش های(استراتژی های) مورد استفاده در تعیین میزان دقت برای تحقیقات کیفی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Qualitative Health Research
سال انتشار
2015
کد محصول
1014141
تعداد صفحات انگليسی
11
تعداد صفحات فارسی
21
قیمت بر حسب ریال
1,276,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
435 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

معیارهای مورد نظر برای تعیین میزان قابلیت اعتماد(پایایی) برای تحقیقات کیفی توسط Guba  و Lincoln در دهه 1980 میلادی معرفی شدند در آن زمان محققان اصطلاحاتی را به منظور دستیابی به دقت، اعتبار، صحت و تعمیم اعتبار و انتقال جایگزین نمودند. راهکارهایی به منظور دستیابی به میزان پایایی تحقیقات نیز معرفی شدند. این نقطه عطف، امکان انجام تحقیقات کیفی مورد استفاده در جهان امروز همراه با تغییرات جزئی در قالب کلی آن­ها را فراهم می­ آورد. با وجود اهمیت این همکاری در طول چهار دهه گذشته، استراتژی ­های توصیه شده برای دستیابی به اعتماد، به صورت نقادانه مورد بررسی قرار نگرفته است. توصیه ­هایی برای کجا، چرا و چگونگی استفاده از این استراتژی­ ها(راهکارها) توسعه نیافته ­اند، و چگونگی دستیابی به هدف مورد نظر  نیز مورد بررسی قرار نگرفته است. برای مثال، ما نمی­ دانیم که این راهکارها چه تأثیری بر تکمیل پژوهش­ ها خواهند داشت. در این مقاله، به نقد و بررسی این راهکارها می ­پردازیم. توصیه می­ کنم که محققان در زمینه کیفی، به اصطلاحات علوم اجتماعی رجوع نموده و با استفاده از دقت، اعتبار، صحت و تعمیم آن­ها به نقد و بررسی بپردازند. سپس توصیه ­هایی برای استفاده مناسب از استراتژی­ های مورد نظر جهت دستیابی به دقت در تحقیقات را ارائه می ­کنم: تعامل طولانی مدت، مشاهدات مداوم، توضیحات غنی و پربار؛ اعتماد و پایایی درونی، تجزیه و تحلیل موارد منفی، بررسی و یا گزارش­گیری مجدد؛ تعصب محققان بر وضوح پژوهش؛ بررسی کاربران؛ ارزشیابی خارجی؛ و روش مثلث سازی.

1-مقدمه

در دهه 1980 میلادی، Guba  و Lincoln ماهیت تحقیقات کیفی را از طریق معیارهای توسعه و به منظور اطمینان از دقت کافی در این تحقیقات( که در اینجا اعتماد به تحقیقات نامیده می ­شود)، در طول اجرای تحقیقات کیفی جهت ارزیابی میزان اعتبار، قابلیت انتقال، پایایی و اطمینان بر کالای تکمیل شده انتقال داده ­اند...

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مديريت در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مديريت در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Qualitative
trustworthiness
rigor

ثبت سفارش جدید