Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,083,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسي شيمی " با موضوع " ارزیابی موثر خواص ترمودینامیکی آب و بخار در سطح p-h " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
ارزیابی موثر خواص ترمودینامیکی آب و بخار در سطح p-h
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Journal of the Taiwan Institute of Chemical Engineers
سال انتشار
2014
کد محصول
1014148
تعداد صفحات انگليسی
8
تعداد صفحات فارسی
20
قیمت بر حسب ریال
1,083,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
956 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

الگوریتم موثر برای ارزیابی خواص ترمودینامیکی در سطح ترمودینامیکی p-h آب و بخار بر اساس روش درون­ یابی اسپلاین درجه چهارم پیشنهاد می­ شود. با تاکید بر ناپیوستگی ­های مشتقات مرتبه اول و دوم خواص ترمودینامیکی z(p,h) در خط اشباع p-h، سطح p-h در kJ/kg 4180≥ hkJ/kg 100 و MPa100≥pMPa 0/001 به مناطق تک فازی و دوفازی تقسیم می­ شود. تابع اسپلاین zSPL(p,h) در رژیم دو فازی با استفاده از تابع اسپلاین یک بعدی hsatSPL(p) در خط اشباع p-h و تابع اسپلاین متناظر zSPL(p,h) در منطقه تک­فازی محاسبه شد. برای zSPL(p,h) در منطقه تک فازی، داده­ های منطقه دوفازی مجازی که از طریق روش بسط منحنی ارزیابی شدند، برای افزایش دقت zSPL(p,h) در نزدیکی خط اشباع p-h وفق داده شدند. خطوط شبکه غیریکنواخت و الگوریتم دوبخشی نیز به منظور کاهش بارگیری حافظه معرفی شدند. نتایج محاسباتی TSPL(p,h)، ρSPL(p,h) و SSPL(p,h) با توابع اسپلاینی توسعه داده شده در این مقاله، از نظر سرعت محاسبه 94/1-2/47 بار سریع ­تر و با IAPWS-95 نسبت به IAPWS-IF97 4-1 مرتبه سازگارتر بودند. ما پیشنهاد کردیم که الگوریتم اسپلاینی که در حال حاضر توسعه یافت و الگوریتم بهینه­ سازی برای ارزیابی خواص ترمودینامیکی آب و بخار در سطوح p-s، h-s یا سایر حالت­ ها، قابل اجرا هستند.

1-مقدمه

آب و بخار مهم­ ترین سیال عامل در صنعت بویژه صنایع برق می­ باشد. ارزیابی موثر و دقیق خواص ترمودینامیکی آب و بخار برای شبیه­ سازی زمان واقعی، آنالیز رخداد درون رآکتور و محاسبه فرایند غیرایستا موردنیاز است. مدل­ های محاسباتی برای خواص ترمودینامیکی آب و بخار شامل IAPWS-95 و IAPWS-IF97 می­ شوند...

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسي شيمی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسي شيمی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


Water
Steam
Thermodynamic properties

ثبت سفارش جدید