Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,314,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی معدن " با موضوع " آلودگی فلزات سنگین ناشی از معادن طلا: اثرات زیست محیطی و استراتژی های مقاومت باکتریایی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
آلودگی فلزات سنگین ناشی از معادن طلا: اثرات زیست محیطی و استراتژی های مقاومت باکتریایی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
International Journal of Environmental Research and Public Health
سال انتشار
2016
کد محصول
1014171
تعداد صفحات انگليسی
20
تعداد صفحات فارسی
18
قیمت بر حسب ریال
1,314,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
441 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

فعالیت­ های معدنی می­توانند منجر به تولید مقادیر زیادی باطله­ های فلزات سنگین شوند که به روش کنترل­ نشده آزاد می­شوند و موجب آلودگی گسترده­ی اکوسیستم می­شوند. هرچند برخی فلزات سنگین دسته ­بندی­ شده با عنوان ضروری برای فرآیندهای فیزیولوژیکی زندگی طبیعی مهم هستند، غلظت­های بالاتر از سطوح تصریح­ شده اثرات زیان­ آوری بر سلامت انسان و جانوران دارند. باکتری­های مقاوم به غلظت­های بالای این فلزات در نتیجه­ ی مکانیسم ­های بیوشیمیایی، فیزیولوژیکی و/یا ژنتیکی ذاتی مختلف در محیط­ زیست یافت شده ­اند. این مکانیسم­ها می­توانند به ­عنوان ابزارهای بالقوه برای ترمیم زیستی سایت‌های آلوده به فلزات سنگین استفاده شوند. این مقاله­ ی مروری بر اثرات باطله ­های فلزات سنگین تولیدشده در نتیجه­ ی فعالیت­ های استخراج طلا بر محیط­ زیست و مکانیسم­های مختلف مورداستفاده توسط باکتری­ ها برای مقابله با اثر این فلزات سنگین در محیط بلاواسطه‌ی آن‌ها تمرکز می­کند.

1-مقدمه

افزایش شهرنشینی و صنعتی­شدن منجر شده که مقادیر زیادی آلاینده­ های سمّی در سراسر جهان به محیط­ زیست رها شوند. برخی از این آلاینده ­ها به­ طور طبیعی رخ می­دهند، اما منابع انسانی به ­ویژه فعالیت­های معدنی به­ طور قابل­ توجهی به افزایش آن‌ها کمک کرده ­اند. اگرچه معدنکاری مزایای اجتماعی و اقتصادی فراوانی برای ملت­ها به ارمغان می­ آورد، اثرات مخرب درازمدت بر محیط­ زیست و سلامت عمومی را نمی­ توان نادیده گرفت....


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی معدن در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی معدن در زمینه کلمات کلیدی زیر است:





bioremediation
environmental pollution
metal toxicity
mine wastes

ثبت سفارش جدید